A fogyasztóvédők felszólították a Vodafone-t, hogy a GPRS-szolgáltatás jogellenes korlátozása miatt szerződést bontott ügyfelek számára fizesse vissza a részükre felszámított díjat.
Mint ismeretes, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) 2004. november 17-én, másodfokon jogerősen pert nyert a Vodafone Rt. ellen a társaság által alkalmazott Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) egyoldalú, tisztességtelen és jogszabályba ütköző módosítása miatt. A Fővárosi Ítélőtábla jogerősen kimondta, hogy "az. alperes által alkalmazott Általános Szerződési Feltételek 8.4.1. pontjának az a módosítása, miszerint a GPRS-szolgáltatás az adatforgalomtól függően korlátozható, valamennyi, alperessel szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelen." A bíróság feljogosította az egyesületet, hogy az érvénytelenség megállapítását – az alperes költségén – országos napilapban tegye közzé.
A fentiek alapján, január elején az OFE felszólító levélben kereste meg a Vodafone Rt.-t, érdeklődve, hogy a vállalat miként tesz eleget az ítéletben foglaltaknak. A cég 2005. február 14-én kelt válaszleveléből kiderül, hogy az ÁSZF szövegéből "törlésre került, hogy a szolgáltató az adatforgalom függvényében jogosult a szolgáltatás korlátozására."
A fogyasztóvédők jogi álláspontja szerint az ítélet nyomán azok az előfizetők, akik az ÁSZF egyoldalú módosítását megelőzően, a korlátlan internethasználatra tekintettel kötöttek szerződést a szolgáltatóval, majd a korlátozás miatt felmondták azt, a Vodafone által velük megfizettetett elállási díjra jogosultak. Ennek ellenére az egyesülethez érkező panaszok arról tanúskodnak, hogy a Vodafone ezt nem hajlandó elismerni. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felszólítja a szolgáltatót, hogy az ítélet szellemében eljárva, térítse vissza a szerződéstől a megváltozott feltételek miatt elálló előfizetőknek felszámított díjat.