A taxigyilkosnak kikiáltott alkalmazás, az Uber indulása óta sorra ütközik különböző nehézségekbe. Leggyakrabban a hagyományos taxitársaságok fejezik ki nemtetszésüket, de ahogy az USA egyes államaiban, úgy a világ különböző országában is betiltották, vagy korlátozták működését a közösségi utaztatásban jövőt látó vállalkozásnak.
Ahogy azonban nőtt az érdeklődés, és nőtt ezáltal az üzlet is, egyszerre igény lett, hogy a társasághoz tartozó sofőrök valamilyen kedvezményes úton (olcsóbban, könnyebben) juthassanak új autóhoz. Erre hozott létre különböző egyezségeket és flottakedvezményeket az Uber a General Motors segítségével, illetve megállapodtak a Santander Consumerrel (egy amerikai hitelintézet, a spanyol Santander-csoport tagja).
Olyan hiteleket adnak, amit az amerikaiak "subprime lending" néven neveznek, ezek olyan pénzkihelyezések, ahol a bank tudja, hogy a visszafizetés kockázata magas, ezért a szokásosnál 2-300 százalékkal magasabb kamatot számolnak. Ez a modell volt az egyik pillére egyébként az amerikai gazdasági válságnak 2008-ban, most pedig újra előkerült, és már meg is van az első néhány ügyfél, aki fizetésképtelen, az esetek pedig a bíróságra kerülnek. A finanszírozási program pedig alig 1 éve, tavaly novemberben indult.
Éppen ezért, (illetve a lakossági bejelentések alapján) a hatóságok vizsgálják, hogy az Uber szegett-e törvényt a finanszírozási modellel, belekényszeríti-e valami olyasmibe a sofőrjeit, amibe nem lehetne.
A hírre a General Motors és a GM Financial közös nyilatkozatot adott ki, melyben felhívják a figyelmet arra, hogy az Uber sofőrök flottakedvezményeket kapnak GM-től, a financiális üzletágnak viszont semmilyen formális kapcsolata nincs az Uberrel, illetve az Uber finanszírozási programjában sem vesz részt.