Nagy a tülekedés az internetes keresők piacán

Hirdetés

A piacvezető Google versenytársainak azon erőfeszítései, hogy keresőalgoritmusuk javításával magasabb szintű szolgáltatást nyújtsanak, kifizetődni látszanak. A Website Search Engine Watch aktuális tanulmánya szerint ugyanis a piacvezető kereső riválisai az elmúlt fél évben jelentős mértékben javítottak statisztikáikon – áll a Keynote Systems által készített elemzésben. Az értékelés kitér arra is, hogy a konkurensek harcában elsősorban a Yahoo, a MSN, valamint az Ask Jeeves javuló tendenciái figyelhetőek meg, és a szolgáltatásaik javítását szorgalmazó keresők újabb és újabb felhasználókat szólíthatnak meg.

A felmérés során, melyet 2000 internetező bevonásával végeztek, öt keresőt három témakörben vizsgáltak – termékre és boltra keresést, illetve egy kérdés megválaszolását adták feladatul. A végső rangsor szerint a válaszadók 92 százaléka a Google-t, 81 a Yahoo-t, 63 az Ask Jeevest és 61 százalék az MSN-t továbbra is használni fogja. A két fő versenytárs közötti verseny éleződésére utal, hogy a megkérdezettek 84 százaléka a Google-t, míg 61 százaléka a Yahoo-t nevezte meg elsődleges információforrásának a keresők között, amely arány a piacvezető 2 százalékos visszaesését, és a Yahoo 11 százalékos előretörését jelenti a korábbi felméréshez viszonyítva.

Bár a Google egy kategóriában csupán a harmadik helyre szorult (egy adott kérdés megválaszolásánál a találatok eredményessége a Yahoo-nál 57, az MSN-nél 56, míg a Google-nál 48 százalék volt), vezető helye egyelőre nem forog veszélyben, hiszen a válaszadók kétharmada elégedett volt összességében a szolgáltatással. A piaci tendenciákat és a feltörekvő versenytársakat elnézve azonban nem sokáig nézheti tétlenül a Google az átrendeződő viszonyokat.

Azóta történt

Előzmények