MYO – univerzális gesztusvezérlés kamera nélkül

A nagyközönség számára is elérhető mozgásérzékelős vezérlést a Nintendo hozta el a Wii-vel 2006-ban, a következő években pedig a Microsoft (Kinect) és a Sony (Move) is piacra dobta saját megoldását. A három közül a Kinect a legalkalmasabb arra, hogy a konzolos játékok irányításán kívül egy számítógépre kötve más célokra is használják, közös gyengéjük azonban, hogy használatuk helyhez kötött, mivel működésükhöz elengedhetetlen egy fixen telepített érzékelő vagy kamera.

Hirdetés

A Waterlooi Egyetem három végzős mechatronikai mérnökhallgatója által alapított Thalmic Labs fejlesztetése, a MYO azonban máshogy működik. A karpántot az alkaron kell viselni, ahol az érzékeli az izmok által keltett elektromos aktivitást és a kar mozgását, és semmilyen egyéb külső eszköz vagy kamera nem szükséges hozzá.

Egyelőre nem sok konkrétumot lehet tudni a MYO-ról. A cég ígérete szerint Windows és Mac OS operációs rendszerekkel gond nélkül fog együttműködni, és a MYO API segítségével külső fejlesztők is készíthetnek majd alkalmazásokat. A legfontosabb kérdés persze az érzékelés sebessége és pontossága, valamint a késleltetés ideje, ezekről az első fejlesztői darabok tesztelésekor kaphatunk majd valós képet. A vezérlést egy ARM processzor végzi, az energiaellátásról lítiumion-akkumulátor gondoskodik, a kommunikáció pedig Bluetooth 4.0-án keresztül történik.

A termék még nincs kész, de a promóciós videóban látottak mindenesetre biztatóak. A MYO-t a tervek szerint év végétől lehet majd megvásárolni, de aki már az első szállítmányból kapni szeretne, 149 dollárért elő is rendelheti.

Azóta történt