Elon Musk sokszor ígért már olyat, amit ő vagy egyik vállalata nem tudott teljesíteni, és a jelek szerint a Twitter sem kivétel. A hétvégén maga Musk vallotta be, hogy elszámolta magát, a Twitter cash flow-ja még mindig negatív (pedig júniusban már pozitív cash flow-t várt), ráadásul a cég reklámbevételei 50 százalékkal csökkentek.
Hirdetés
Musk sok javaslatot kapott az esetleges átalakításokra, de szerint pozitív cash flow-ra van szükség, mielőtt bármihez kezdhetnek. Közölte vasárnap azt is, hogy elmaradt a várt reklámbevétel-növekedés, továbbá a Twitter Spaces sem hoz bevételt, csak költséget jelent.
Szakértők szerint ez is jelzi, hogy a Musk hatalomátvétele óta bevezetett, agresszív költségcsökkentések nem elegendőek önmagukban a pozitív cash flow-hoz, Musk ígéretei a reklámbevételek és a hirdetők visszatérése kapcsán pedig nem voltak hitelesek.
A Twittert folyamatosan kritizálják a gyenge vagy hiányzó moderáció miatt, a hirdetők pedig többek között azért is távoznak, mert nem akarják a reklámjukat számukra nem megfelelő tartalom mellett látni.
Linda Yaccarino, az új vezérigazgató szerint a reklámbevételek a legfontosabbak, nem az előfizetések. A befektetőknek azt ígérte, videós, tartalomgyártós, kereskedelmi megállapodásokat kötnek majd, megbeszélésekbe kezdet politikai és szórakoztatóipari szereplőkkel, médiacégekkel és fizetési szolgáltatásokkal is. Közölték azt is, hogy a reklámbevétel egy részét megosztják bizonyos tartalomgyártókkal.