Hirdetés

Mobilgeddon, és amit tudni kell róla

Hirdetés

A mai nappal elindult a Google mobilbarát keresőrendszere, amire hónapok óta készíti fel a vállalat a honlaptulajdonosokat. Az algoritmus a találati listában előnyben részesíti a mobilos felülettel is rendelkező weboldalakat, értelemszerűen hátrébb sorolva azokat, amelyek viszont nem rendelkeznek apró képernyőre optimalizált megoldással. A Google tesztet is ajánl a figyelmeztető leveleiben, ezzel lehet ellenőrizni, hogy az adott lap megfelel-e a vállalat által támasztott követelményeknek.


(forrás: Trellis) [+]

Matt McGee, a Search Engine Land vezetője szerint ez a valaha készült legkomolyabb változtatás a mobilos találati listában, éppen ezért további finomhangolások várhatóak még az algoritmusban. A döntésben az okostelefonok térnyerése játszotta a legnagyobb szerepet, az USA területén az elmúlt három hónapban indított Google-keresések 29 százalékát (18,5 milliárd) mobileszközről indították a felhasználók.

A Mobilgeddonnak is nevezett április 21-i dátumtól kezdődően előfordulhat, hogy nem a leginkább releváns tartalmat ajánlja első helyen a Google, mert az adott oldalnak nincs mobilra optimalizált változata, ehelyett egy kevésbé releváns tartalmat látunk majd az első helyen, cserébe az biztosan gyorsan betöltődik és helyesen jelenik meg.

Azóta történt

Előzmények

  • 10 hetet kapott a Google Brüsszeltől

    Az EB azt gyanítja, visszaélnek a keresőpiacon kialakult erőfölényükkel és saját szolgáltatásait hozzák helyzetbe.

  • (Frissítve) Össztűz a Google-ra

    Az amerikai piacfelügyelettől kiszivárgott dokumentumok sajátos fényt vetnek a trösztellenes vizsgálatra, és valószínűleg Európában is hatással lesznek a folyó eljárásra.