Egyre ígéretesebbnek tűnik az új Kinect

A Microsoft számos kérdésben visszakozott az Xbox One hivatalos bejelentése óta, ami miatt sokan azt várták, hogy a vállalat kötelezően megvásárolandó Kinect ügyében is változtat majd álláspontján. Egy, a Gamescomon készült interjúban azonban Phil Harrison azt mondta, hogy az Xbox One és a Kinect elválaszthatatlanul összetartozik, és nem két önálló eszközről van szó. (Ennek némileg ellentmond, hogy PC-hez is kapható lesz majd az új érzékelő, de Harrison az interjúban minden bizonnyal a konzolos ökoszisztémára gondolt).

Hirdetés

A kijelentés fényében kicsit meglepő, hogy a Microsoft eddig viszonylag szűkmarkúan bánt az új Kinect tudásával kapcsolatos információkkal, bár azt már az Xbox One bejelentése óta tudni lehet, hogy az új szenzor sokkal fejlettebb lesz elődjénél (ahogy az a Wired által készített videón jól látható).

Forrás: Edge
Forrás: Edge

A múlt hét végén lezajlott Eurogamer Expón azonban kiderült néhány újdonság, amikor Phil Harrison a Kinect Sports Rivals című játékot demózta. Az új Kinect képes lesz egyszerre két beszédhangot felismerni és feldolgozni, valamint tud majd „szájról olvasni” a sötétben is. Legfeljebb hat játékos mozoghat majd egy időben a Kinect előtt, és az eszköz akár 1400 ponton is képes lesz figyelni az arc mimikájának változásait.

Sajnos azt még mindig nem tudni, hogy a jelfolyam feldolgozásából mekkora feladatot végez (ha végez egyáltalán) maga a Kinect, és mennyit a konzol. A PC-s Leap Motion eléggé processzorigényes, mert a jelfeldolgozás teljes mértékben a számítógép processzorán történik, a Kinect esetében pedig az adott játéktól vagy alkalmazástól függően nem csak a mozgás lekövetésével, de a beszédhang feldolgozásával és esetleg plusz videós funkciókkal is (szó szerint) számolni kell.

Azóta történt

Előzmények