Az amerikaiak többsége nem hallott a Windows 8-ról

A Microsoftnak még dolgoznia kell azon, hogy felkeltse az egyesült államokbeli fogyasztók érdeklődését új operációs rendszere, a múlt héten piacra dobott Windows 8 iránt – ez derül ki egy. az Associated Press megbízásából készített közvélemény-kutatásból. A Gfk által közel 1200 állampolgár telefonos megkeresésével készített felmérés eredménye szerint az amerikaiak többsége, 52 százaléka még egyáltalán nem hallott az új termékről.

Hirdetés

A felmérés az október 26-i premier előtti napokban készült, röviddel azt követően, hogy a televízióban lefutott a Windows 8 első reklámja. A beszámolók szerint a Microsoft a termék promóciójára legalább 1 milliárd dollárt tervez költeni, de a grandiózus reklámkampánynak még az elején jár csupán.

A megkérdezettek 9 százaléka hallott már sokat, 37 százaléka pedig valamit az új rendszerről. Azok közül, akik már hallottak róla, 35 százalék gondolja azt, hogy a Windows 8 sokkal jobb lesz, mint az elődje, 36 százalék szerint viszont nem hoz semmi változást. Ugyanebből a csoportból mindössze 37 százalék állította azt, hogy gondolkodik Windows 8-as számítógép vásárlásán (12 százalék élénken, 25 százalék valamelyest érdeklődik ezek iránt), míg közel kétharmad, 61 százalék egyáltalán nem tervez ilyesmit. A Windows 8-as tabletek iránt még gyengébb az érdeklődés: ilyet 69 százalék nem akar vásárolni.

A felmérésből az is kiderült, hogy a számítógéppel rendelkező válaszadók 80 százalékánál van windowsos, 12 százalékánál Mac OS-t futtató masina. Tanulságos adat, hogy a megkérdezettek gyakorlatilag ugyanolyan arányban (58, illetve 59 százalékban) vannak jó véleménnyel a Microsoftról, mint az Apple-ről.

Azóta történt

Előzmények