Lecserélte a logóját a Microsoft

Hirdetés

Történetének legnagyobb termékbevezetésére készülve lecserélte 25 éve használt logóját a Microsoft. A szoftvervállalat jó ideje sulykolja, hogy az idei sorsfordító év lesz a számára, hiszen gyakorlatilag minden zászlóshajónak számító termékéből érkezik új, néha – így a Windows 8 esetében – radikális változásokat hozó verzió. „Az új kiadások e hulláma nem csupán legnépszerűbb termékeink újragondolását jelenti, de egy új korszak kezdetét is a Microsoft számára. Ennek az új kezdetnek a vizuális kidomborítása volt a célja az új logó megalkotásának” – írja a változásról szóló blogposztban a cég márkastratégiáért felelős vezetője, Jeff Hansen.

A régi és az új logó
A régi és az új logó

Az új, ezúttal a szöveg mellett egy szimbólumot is tartalmazó logóhoz az inspirációt az új termékek látványvilágából merítették. A szöveget ugyanabból a Segoe betűtípusból szedték, melyet a korábban Metro, újabban Modern UI nevet viselő dizájnnyelv is használ. Szintén ennek „csempéi” köszönnek vissza a Windows logójára emlékeztető szimbólumban is, mely „a vállalat sokrétű termékportfólióját hivatott szimbolizálni”. A jel egyébként nem harmonizál a Windows 8 logójában megjelenő, perspektivikusan torzított előképével.

Egy szemfüles blogger fedezte fel, hogy az ábra korántsem új: a Microsoft a napra pontosan 17 évvel ezelőtt bemutatott Windows 95 reklámkampányában már használta. Ha erre a cég is emlékezett, remélhetőleg nem fizetett ugyanazért a dizájnért kétszer.


A régi-új szimbólum a Windows 95 reklámjában

Az új logó bevezetése fokozatos lesz – írja Hansen. A microsoft.com weboldalon, a cég egyesült államokbeli boltjaiban már most ez látható, és ezt használják mostantól a reklámokban és marketinganyagokban is, „de egy ilyen kaliberű változás teljes levezénylése időbe telik, ezért egy ideig még a régi logóval is találkozhatunk bizonyos helyzetekben”.

A Microsoft a története során eddig öt logót használt: ebből hármat a működésének első tizenkét évében fogyasztott el, az 1987-ben megalkotott negyedikhez pedig 25 éven át ragaszkodott. A legrövidebb életű a vállalati logók közül az 1980-ban bevezetett változat volt, mely először ábrázolta egy sorban, egybeírva a Microsoft nevet – ez mindössze két évig szimbolizálta a céget.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények