Miközben a hétvégén mindenki a Facebook tőzsdére lépését kísérte figyelemmel, a Microsoft elindította saját szolgáltatását, a szintén közösségi oldalnak szánt So.cl-t (kiejtése: mint az angol „social” szóé).
Hirdetés
A Microsoft FUSE kutatási csoportjának fejlesztését, a már tavaly óta béta-verzióban működő oldalt mindeddig amerikai egyetemisták tesztelték, és valójában nem egy olyan közösségi háló, mint a Facebook, hanem inkább egy közösségi eszköz, melynek célcsoportja a diákok és a tanárok - inkább a Google+ egy korai változatára emlékeztet. Bejelentkezni a Facebookon(!) vagy a Windows Live-on keresztül lehet, a chateléssel is összeköthető megosztás elsősorban a keresésre, az ebből látható érdeklődésre vonatkozik, így nyugodtan lehet mondani, hogy a So.cl valójában a Windows Live, illetve a Bing új eszköze, rétege, layere, mely egyébként átfogja az összes nagy közösségi oldalt, valamint keresőt. Alapvető célja, hogy csoportokba hozza össze az azonos témák iránt érdeklődőket – az oldalon belüli keresés például alapértelmezetten nyilvános.
Az elég nyilvánvaló, hogy a Microsoft ezzel a termékkel nem akar a Facebookkal versenyezni (legalábbis nem azonnal), egyelőre inkább egy olyan tartalommegosztó fórumot akarnak teremteni, mint a robbanásszerű sikert elérő közösségi képmegosztó Pinterest, és ezzel egy bizonyos réteget magukhoz kívánnak vonzani.