Egy 23 éves mérnök-informatikus hallgató, Babrányi Dávid nyerte a Budapesti Műszaki Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének, a Weblabornak és a Microsoftnak közös HTML5-játékfejlesztői versenyét. Babrányi Dávid a Bring it down! című alkalmazással érdemelte ki az első helyet.
Hirdetés
A megmérettetésen a pályázóknak egy általuk választott játék logikáját és grafikáját kellett implementálniuk HTML5-ben. A versenyben kizárólag működőképes, legalább egy eljátszható pályát tartalmazó játék vehetett részt, amelyet egy előzetes ellenőrzés után a html5jatekok.hu oldalon tettek közzé. A játékok igencsak meglepő forrásból születtek: volt olyan pályázó, aki egy régi DOS-os játékért rajongott, amely Windows 7-hez már túl elavult volt, ezért nehezen futott, így úgy döntött, hogy megírja a kedvencét HTML5-ben. Volt olyan is, aki már tervezte, hogy kipróbálja a játékprogramozást, amelyre ez a verseny adott lehetőséget.
Az első helyezett így nyilatkozott: „Még nem foglalkoztam igazán komolyan HTML5- és JavaScript-programozással, így igazi kihívás volt számomra a verseny. A Bring it down! lényege, hogy a játékosoknak úgy kell a földre segíteniük a »főszereplő« kis csillagot, hogy az ne zuhanjon be a szakadékba. Több barátom, ismerősöm játszott már vele, és mindenkinek nagyon tetszett. Biztosan fogok még HTML5-fejlesztéssel foglalkozni a jövőben is!”
A második helyet Méreg Norbert Supercurve című, 3D hatású pingpong játéka, a harmadikat Miglász Dániel Jump or Die elnevezésű alkalmazása szerezte meg, amely nyolc különböző pályát tartalmaz, ráadásul akár érintőképernyős mobil eszközzel is játszható.
„Örömmel tölt el bennünket, hogy ilyen igényes, ötletes alkalmazásokat zsűrizhettünk. A jelentkezők visszajelzéséből egyértelműen kiderül, hogy a HTML5-ös fejlesztések, és így a Windows 8 alkalmazásboltja, a Windows Store előtt is fényes jövő áll. A Windows Store-ban a fejlesztők majd közzétehetik saját szoftvereiket, amelyekkel természetesen pénzt is kereshetnek. Ez a kezdő programozók számára is nagyszerű bemutatkozási lehetőség” – hangsúlyozta Tóth András Mihály, a Microsoft Magyarország Windows üzletágának vezetője.
A cég közleménye hangsúlyozza, hogy a HTML5 programozására épülő versennyel a Microsoft még 2010-ben megkezdett szakmai programját folytatja, melynek célja, hogy katalizálja a HTML5/JS technológiák elterjedését. A Microsoft Magyarország december elején egy újabb HTML5 játékfejlesztői versenyt is útjára indított, amelyre azonban kizárólag középiskolás diákok jelentkezhetnek. Nevezni egészen január 31-dikéig lehet a Microsoft fejlesztői portálján.