A Microsoft fizet a keresőjét használóinak – ha vásárolnak is

Hirdetés

A Microsoft még egy frontot nyitott a Google-lel folytatott háborújában, s a Live Search kereső népszerűsítésére egy új akciót indítottak: a mai naptól működik a Microsoft Live Search Cash Back oldala. A promóció lényege röviden: aki a Microsoft keresőjét használva vásárol az interneten, az árkedvezményben részesül – egyelőre még csak az Egyesült Államokban.

A Microsoft a megvalósításhoz együttműködési szerződést kötött az eBayjel és a PayPallel, a működtetéshez szükséges technológiát pedig a tavaly ősszel felvásárolt Jellyfish biztosítja. A Microsoft tulajdonába került cég most már a redmondi óriásvállalatot támogatja, s az oldalon a hirdetési szisztéma magától értetődően a vásárlás utáni fizetés elvén működik (cost-per-acquisition – cpa), s nem a kattintások után fizetnek (cost-per-click – cpc).

Cash Back

A szolgáltatás használói a kiválasztott termékek árait össze is hasonlíthatják más online áruházak ajánlataival; az itt áruikat kínáló kereskedők a Jellyfishnek fizetnek a közreműködésért, s ebből az összegből működtetik az akciót, vagyis ebből finanszírozzák az ígért kedvezményt. (A Jellyfishnél kiemelt akcióként működik a Smack Savings, ahol egy bizonyos terméket különösen alacsony áron kínálnak, s a kedvezmény másodpercenként egytized százalékkal emelkedik. A trükk az benne, hogy nem lehet tudni, hány darabot kínálnak, ezért ki lehet ugyan várni a félárat vagy többet, de lehet, hogy addigra már elkel…)

A kedvezmények nem túl jelentősek (százalékban egyszámjegyűek általában), de a Cash Back egyfajta takarékpénztárként működik: minden megtakarítást regisztrálnak, s mindegyikről e-mailben kap értesítést a felhasználó. Ha legalább 5 dollár összejött, akkor a vásárló kérheti a kifizetést.

Azóta történt

Előzmények