A Microsoft szerint a magyar vállalatvezetők tájékozatlanok

Az ok az ismeretek hiánya és néhány alaptalan félelem – állapítja meg a Microsoft és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közös kutatása (a kutatást 2015 áprilisában készítette a BellResearch közel 80 nagyvállalati üzleti döntéshozó megkérdezésével). A magyar cégvezetők biztonságosabbnak hiszik a meglévő informatikai infrastruktúrájukat, és sokan nem tudják, hogy a felhőmegoldások nem csak az IT-, de a HR-, vagy a marketingkiadásaikat is csökkenthetik – fogalmaz a Microsoft közleménye.

Lemaradás?

A jelentés szerint általában támogatják, közelről azonban csak felületesen ismerik a felhőmegoldásokat és azok előnyeit a magyar cégvezetők: a magyar nagyvállalati vezetők több mint 60 százalékának nincs elegendő ismerete egy megalapozott döntéshez, közel egynegyedüknek pedig nincs semmilyen személyes tapasztalata a felhőszolgáltatásokról.

„A magyar nagyvállalatok jelentősen lemaradtak ugyanis a felhőszolgáltatások alkalmazása terén európai társaiktól. Míg Finnországban például mára a vállalatok több mint fele használ felhőt, Magyarországon ez az arány alig 8 százalék, ami jelentős lemaradást mutat a legfejlettebb országokhoz képest. A szakemberek ugyanakkor a jövőre nézve bizakodók. A rossz beidegződésekből eredő alaptalan félelmekre ugyanis könnyedén adható válasz” – hangsúlyozta Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke magyarországi látogatásán

Aggodalmak

A most megkérdezett hazai cégvezetők közel 80 százaléka számára fontos kérdés, hogy a szolgáltatás megfelel-e az adatvédelmi irányelveknek, a hatósági előírásoknak. További mintegy 70 százalék aggódik a saját adatvagyona feletti kontroll elvesztése, a külső szolgáltatótól való függés miatt, miközben a válaszadók több mint harmada számára a jogi környezet kiszámíthatósága és a szabályozottság a fontos. Miközben Nyugat-Európában éppen az elérhető jelentős költségmegtakarítások miatt növekszik a felhőszolgáltatások népszerűsége, addig Magyarországon ez a szempont csupán a negyedik helyre szorul.

A jelentés megállapítja, hogy az adatbiztonságért aggódó vállalatvezetők jelentős része ugyanakkor – miközben sokszor ok nélkül biztonságosabbnak véli meglévő IT infrastruktúráját – nincs tisztában azzal, hogy a felhőszolgáltatásokra is létezik ma már az adatbiztonságot is minősítő ISO szabvány, amely biztosítja az ügyfeleket számára az alapvető adatbiztonsági szabályok betartását. Sőt, az Európai Unió is minősíti a szolgáltatásokat; a szigorú brüsszeli szabályoknak elsőként – és egyelőre egyedüliként – a Microsoft felhőszolgáltatása felelt meg.

Költségek

A felmérés szerint a magyar cégvezetők számára sem kérdés, hogy a felhőszolgáltatás olcsóbb a hagyományos IT-megoldásoknál. Mindössze a válaszadók 16 százaléka fogalmazott meg olyan aggodalmat, hogy a szolgáltatás esetleg drágább lehet, miközben 65 százalékuk számára alapvető elvárás a költségmegtakarítás. A cégvezetőknek ugyanakkor a fele nem tudta pontosan megmondani, mennyit is költ vállalata jelenleg informatikára, míg a válaszadók ötöde úgy kalkulált, hogy az IT-költség – a területen foglalkoztatott szakembergárda béreivel együtt – évente 50 és 200 millió forint között alakulhat.

Kevéssé ismert újdonságnak számít egyelőre az is, hogy milyen innovatív megoldásokat tehet lehetővé a cloud egy nagyvállalat életében – írják a jelentésben. A döntő többség (88 százalék) említette az IT területét arra a kérdésre válaszul, hol lehetne szerinte előnyösen alkalmazni a felhőszolgáltatásokat. A marketingre és az ügyfélkapcsolatokra a válaszadók alig fele gondolt, míg a HR-re és a pénzügyre kevesebb, mint a harmaduk, holott a nemzetközi tapasztalatok szerint a cégen belüli működés megújítása különösen ezeken a területeken hozhat látványos eredményeket.

Azóta történt

  • Még mindig kevesen dolgozhatnak otthonról

    A Microsoft által finanszírozott felmérésből kiderül, hogy az alkalmazottak egyre nagyobb hányada hisz a technológia nyújtotta előnyökben.

  • Betört az M2M az NFL-be is

    A Zebra Technologies és a Microsoft is azon dolgozik, hogy az amerikai futball látványosabb és részletesebb legyen, mint eddig valaha.

Előzmények