Lenyomta a Microsoftot a Huawei

A Strategy Analytics piackutató friss jelentése szerint 2015 második negyedévében egy fontos változás történt a mobiltelefonok piacán: a tavaly ilyenkor harmadik helyét biztosan őrző Microsoft jelentős visszaesést volt kénytelen átélni, és a dobogóra (története során először) a dinamikusan növekvő Huawei kapaszkodott fel.

Hirdetés

A mobilos piac teljes forgalma a tárgyalt negyedévben igen mérsékelten, 2 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest: ez 435 millió eladott készüléket jelent (az értékesített telefonok 80 százaléka okostelefon). A piac legerőteljesebben terjeszkedő szereplője az említett Huawei, akik 4,8 százalékról 7 százalékra növelték részesedésüket, a többiek vagy visszaestek, vagy jórészt tartják korábbi részesedésüket.

Mobiltelefon-piac - 2015. második negyedév
[+]

A piackutató elemzői felhívják a figyelmet arra, hogy a piacot vezető Samsung eladásai csökkentek (a 89 millió eladott készülék 7 millióval kevesebb, mint egy éve), így részesedése is két százalékot esett – és pont ennyivel erősödött az Apple ebben a negyedévben. A Samsung stabilan tartja magát a felső kategóriás telefonoknál, ám az olcsóbb készülékeknél fokozatosan tért veszít, például Ázsiában a Huawei szorítja őket.

Az okostelefonok piacán szintén a Huawei a legdinamikusabb szereplő, de az Apple is nagyot ugrott.

Okostelefon-piac - 2015. második negyedév
[+]

 

Azóta történt

Előzmények