A Microsoft letolvajozza a Google-t

Új fejezetéhez érkezett a Microsoftnak még a reklámszakemberek által is különösen agresszívnak ítélt hadjárata a Google ellen: a legújabb húzás az, hogy felsőruházati termékeket kínálnak olyan logókkal, melyek a konkurenst kívánják lejáratni.

A szóban forgó reklámhadjáratról az IT café is többször beszámolt. A Microsoft még tavaly év végén indított egy komoly vitákat is kiváltó negatív kampányt az Egyesült Államokban a Google ellen, melynek célja az volt, hogy a Bing keresőt népszerűsítsék. Mindezt úgy tették, hogy tájékoztatták a felhasználókat: a Google manipulálja az üzleti találatokat, vagyis nem elsősorban releváns, hanem a reklámszerződéseknek megfelelő találati listákat adnak (innen a kampány elnevezése is: Scroogled – ez a kifejezést a szlengben akkor használják, ha a Google Térkép rossz irányt megadva félrevezeti a felhasználót, és a „screw” [átver], valamint a Google szó összevonásából jött létre).

Ezt a kampányt idén folytatták és kibővítették: egyrészt a Gmailt támadták, majd jött az iskolai akció.

Scroogled

A mostani lépés lényege, hogy a megvásárolható árukon a Google-t pocskondiázó logók, feliratok szerepelnek. Elég kettőt idézni. A bögrén olvasható: „Csak lazíts, amíg mi ellopjuk az adataidat!”. Emellett az egyik pólóhoz a következő leírást adják meg: „A Google a pók. A Google szolgáltatásai a pókháló. Te vagy a légy. Ugye tudod, mi fog történni?”

A kampány épp agresszivitása miatt jöhet be sokaknak (még az is megeshet, hogy magában vagy kifordítva trendi lesz), ugyanakkor természetesen morális okokból megkérdőjelezhető, de különösen amiatt válthat ki visszatetszést, mivel olyasmivel vádolja a Google-t, amely magára a Microsoftra és az összes nagy, internetes szolgáltatást kínáló cégre is igaz.

Hogy a megfigyelési botrányra ne is utaljak.

Azóta történt

Előzmények