Noha a Microsoft éppen csomagoló vezető szoftvermérnöke szerint az asztali szoftverek és általában a hagyományos PC napjai meg vannak számlálva, egyelőre semmi jele sincs az ezt a világot reprezentáló Windows és Office termékvonal iránti kereslet csökkenésének. Ellenkezőleg: a redmondi vállalat tegnap közzétett első pénzügyi negyedéves gyorsjelentése egészséges növekedésről tanúskodik.
Hirdetés
A szeptember 30-án véget ért trimeszterben a Windowsért felelős üzletág árbevétele az egy évvel korábbi adathoz képest 66 százalékkal, 4,79 milliárd dollárra, az Office-részlegé pedig 14 százalékkal, 5,13 milliárd dollárra nőtt, és a két divízió együtt 6,7 milliárd dollár üzemi eredményt termelt a Microsoftnak. A cég a múlt héten közölte, hogy 240 millió Windows 7 licencet értékesített a termék premierje óta eltelt egy évben, ami nemcsak a Windowsok között, de általában az operációs rendszerek kategóriájában is rekord.
A negyedéves árbevétel 25 százalékkal, 16,2 milliárd dollárra, a nettó profit pedig 51 százalékkal, 5,41 milliárd dollárra nőtt. A forgalomnövekedés üteme azért is volt ilyen erős, mert egy évvel korábban a vállalat a Windows 7 kapcsán elhatárolt egy nagyobb, közel másfél milliárd dolláros összeget. E nélkül elhatárolás nélkül az árbevétel 13, a nyereség pedig 16 százalékkal nőtt.
A fekete bárány ezúttal is az online szolgáltatásokért felelős üzletág volt, amely 527 millió dollár árbevétel mellett 17 százalékkal, 560 millió dollárra hizlalta az üzemi veszteségét. Ez a részleg az elmúlt öt évben több mint 6 milliárd dollár mínuszt termelt a cégnek. A szerverrészleg most 1,63, az Xbox-biznisz pedig 382 millió dollár üzemi eredményt ért el.
Peter Klein pénzügyi vezérigazgató a számokat kommentálva elmondta: az elmúlt három hónapban a nagyvállalati oldalon volt erős a PC-frissítési kedv, de a fogyasztói szegmensben a kereslet a vártnál gyengébben alakult. Az Intel és az AMD korábban hasonló helyzetértékelést adott. Klein elemzők kérdésére válaszul azt mondta: az iPad és a táblagépek egyelőre nem látszanak „kannibalizálni” a PC-k piacát, a vásárlók inkább kiegészítő eszköznek, mint PC helyett veszik ezeket.