Klikkeléses csalás miatt perel a Microsoft

Átkattintásos avagy klikkeléses csalás (click fraud) vádjával három vancouveri magánszemély és vélhetően az irányításuk alatt álló számtalan cég ellen kezdeményezett polgári peres eljárást a Microsoft. Az óriáscég a héten benyújtott keresetében azt állítja, online reklámszolgáltatásukat rossz szándékkal felhasználva Eric Lam, Gordon Lam és Melanie Suen a vállalat kárára profitáltak abból, hogy csalással kiszorították versenytársaikat az adCenter felületéről, s ezzel legalább 750 ezer amerikai dolláros veszteséget okoztak Redmondnak.

Röviden: az adCenterben minél többet fizet egy hirdető, annál előrébb kerülhet a kulcsszavas keresési listán, illetőleg a klikkelések száma alapján kell fizetnie a felület üzemeltetőjének – jelen esetben a Microsoftnak. A trió úgy manipulálta a listát, hogy tömeges kattintgatásokkal gyakorlatilag kimerítette a rivális vállalatok reklámra szánt büdzséjét, a konkurencia távozása után így saját cégeik kerültek a legmagasabb pozícióba. Redmond azt állítja, a csalás miatt kénytelen volt 1,5 millió dollár értékben kártalanítani szerződött ügyfeleit.

A ClickForensics kutatási szerint az idei első negyedévben az összes online reklámra vetítve 13,8 százaléknyi klikkelés volt csalás, tavaly ugyanekkor még 16,3 százalékot mértek.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények