A Microsoft nagyot ütött a Google-on

Úgy tűnik, a Microsoftnál az elmúlt két-három évben tapasztalható „hangsúly-áthelyezés” folytatódik, vagyis új üzleti és technológiai stratégiákat igyekeznek alkalmazni. E folyamat létezését bizonyítja Satya Nadellának, a vállalat online szolgáltatásokért felelős alelnökének nyilatkozata is, melyben azt mondja el, hogy a Microsoft célként tűzte ki a külsős tartalomkínálat és a külsős alkalmazásfejlesztők az eddiginél szorosabb bevonását („third-party scale model”).

E törekvés mögött nyilvánvalóan az a széles körű kampány áll, mely a Microsoft netes keresőjének, a Bingnek a népszerűsítését célozza – a Bing az Egyesült Államokban jelenleg a Google és a Yahoo! mögött 10 százalékos részesedéssel a harmadik helyen áll (az egész világot tekintve a Net Applications felmérése szerint még a kínai Pajtu – Baidu – is megelőzi a 3,26 százalékkal rendelkező Binget).

A bejelentés több konkrétumot is tartalmazott. A Bing új beépített eszközöket is kap: az úgynevezett Entity Cardsot, illet a Task Pages nevű eszközt. Mindkettő arra szolgál, hogy a felhasználó a legfontosabb, a leginkább releváns információkat kapja meg. Ha megnézzük a bemutatón használt példát, a „Harvard University” keresést a Google és a Bing (angol nyelvű) keresőjében, akkor az látszik, hogy tényleg, a Bing minimum legalább olyan jó, mint versenytársa, sőt, az első találati oldal az utóbbi esetében informatívabb.

Ám az igazán nagy dobás nem ez volt tegnap, hanem a Bing térképes szolgáltatásának (pontosabban: a béta-verziónak) a bemutatkozása, azon belül is, a nagy sikerű Google Street View-val versenyző Streetside bejelentése. E szolgáltatás képességeit egyelőre csak az Egyesült Államok egyes városai esetében lehet kipróbálni, ám a hatás lenyűgöző, s nagyon úgy tűnik, hogy minőségben e területen most először a Microsoft tett szert előnyre.

A Google-megoldással szemben a Bing Maps a Silverlight technológiájára épül, mely kiegészül a szintén Microsoft-fejlesztésű Photosynth technológiával. A Bing Maps kifejezetten felhasználóbarát, látványos. Külön kiemelendő az úgynevezett „Bird's Eye View” (madártávlat) nézet, melyet légifotókból állítottak össze, s ezek egészen más hatást keltenek, mint a műholdképek. S ebben az alkalmazásban látszik igazán, hogy a Microsoft előrelépett, mivel a térképes szolgáltatást kinyitották a külsős fejlesztők részére, így – némileg a Google megoldásához hasonlóan – megjelenhetnek a különféle igényeket kiszolgáló rétegek. Az egyetlen hátrány, ha annak lehet ezt nevezni, hogy két telepítést igényel a használat: a felhasználónak le kell töltenie a Silverlightot, illteve a Bing Maps 3D-t – igaz, mindez egy-két percig tart csak. A Bing Maps egyéb funkciókat tekintve – keresés, kezelés, nézetek stb. – hasonlóan, ha nem jobban működik, mint a Google terméke. Igaz, a Google épp a nyitottságra hivatkozva jelentette ki tegnap, hogy még a saját fejlesztésű Google Gears is a háttérbe került, mivel a HTML 5 lehetőségeire koncentrálnak, hogy ne kössék céghez a netes szolgáltatásokat.

Azóta történt

Előzmények