Hirdetés

Rekord negyedévet zárt a Microsoft

Rekord összegű, 18,53 milliárd dolláros bevételt ért el a Microsoft a szeptember végén lezárt üzleti negyedévben, az üzemi eredmény 6,33 milliárd, a nettó nyereség pedig 5,24 milliárd dollár volt. A lakossági üzletágak teljesítménye nem változott jelentősen, de a nagyvállalati szegmensben továbbra is töretlen a Microsoft lendülete, a 13,42 milliárd dollárnyi bruttó eredményből 9 milliárd innen származik, a szegmens pedig egészen elképesztő, 81 százalékos bruttó eredményhányadot ért el.

Hirdetés

Egyértelmű, hogy a felhő nagyon bejött a Microsoftnak, a negyedévben 1,6 milliárd dollár bevétel származott a felhőalapú szolgáltatások, az Office 365 és az Azure-előfizetők száma például megduplázódott. Ezen felül gyakorlatilag az összes fontos vállalati termék kétszámjegyű növekedést ért el, a szegmens bevétele pedig összességében 11,2 milliárd dollárra rúgott, ami a már említett 81 százalékos bruttó eredményhányaddal párosítva egyértelműen mutatja, hogy a lakossági piacon elkövetett ballépések nem igazán fogták ki a szelet a vállalat vitorlájából.

Jelentősen, 37 százalékkal emelkedett a konzumer eszközök forgalma, a másfél millárd dolláros bevételből 400 millió a Surface tabletekből folyt be, melyekből kétszer annyit adott el a Microsoft, mint az előző három hónap során – a kereslet hirtelen emelkedése az első generációs modellek folyamatos akciózásának tudható be, a Surface 2 modellek még csak a napokban kerültek piacra. A már nyolcadik évét taposó Xbox 360 még mindig szépen fogy, a július-szeptemberi időszakban 1,2 milliót adtak el belőle, az Xbox One iránt pedig hatalmas az érdeklődés, úgyhogy az üzletág következő negyedéves forgalmát az új konzolból származó bevétel minden bizonnyal alaposan meg fogja dobni.

A keresési és hirdetési üzletág bevétele 47 százalékot emelkedett, a cég állítása szerint az Egyesült Államokban már közel ötödét birtokolja a keresőpiacnak. A hagyományos Office eladások 4 százalékot csökkentek, az Office 365 otthoni változatának viszont már több mint kétmillió előfizetője van. A Windows OEM értékesítésből származó bevétel 7 százalékkal csökkent, amin nagyjából összhangban van a PC-s piac által mutatott visszaesés nagyságával.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • Ballmer: Egy Windows a cél

    A Gartner ITXpo rendezvényén felszólaló (még) Microsoft elnök-vezérigazgató szerint a jövő egyértelműen egy olyan Windowsé, ami minden platformot lefed.

  • Jelentős növekedésben bízik a Microsoft a magyar okostelefon- és tabletpiacon

    Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a vállalat a nehézségek ellenére a világpiacon is jó helyzetben van, itthon pedig – főleg a mobil eszközök piacán – nagy növekedésre számít a következő időszakban.