Az adatvédelemre és a magánszférára szakosodott Max Schrems és a Noyb nevű nonprofit szervezete tovább támadja a Meta előfizetési szolgáltatását, amellyel az reklámmentességet biztosít.
Hirdetés
Újra sürgetik az osztrák hatóságokat, hogy vizsgálják ki annak nehézségét, amibe a felhasználók számára a követés kikerülése kerül.
Az első panaszt novemberben tették, akkor azt mondták, a fizetős Meta-csomag olyan, mintha Európában fizetni kellene a magánszféráért.
A Meta úgy reagált: a Facebookot és az Instagramot érintő szolgáltatás az EU-s törvényekkel való együttműködést biztosítja, ugyanis a felhasználónak biztosítani kell a döntést, hogy gyűjthetik-e az adataikat, és azokat felhasználhatják-e célzott hirdetésekhez. Aki utóbbiba belemegy, az ingyenes, reklámokkal támogatott szolgáltatást kap.
A Noyb szerint egy kattintás elég ahhoz, hogy kövessenek, de ezt visszavonni igen nehéz, ráadásul pénzbe kerül. Könnyítást és bírságot követelnek az osztrák hatóságoktól.
A Meta megvédte az előfizetéseket, szerintük minden szektor ugyanezt csinálja: jól elfogadott, bevált és gazdaságilag működő üzleti modellnek mondják számos iparágban az előfizetéseket, amelyek alternatívát jelentenek a reklámokra a médiában, a játékokban, a zenében és a szórakozásban is. Ezért gondolja a Meta, hogy ez a legjobb megoldás a törvényi megfelelésre.
Az osztrák panaszt várhatóan a Meta felügyelő ír adatvédelmi hatóságához továbbítják, amelynek esetleges döntése a teljes EU-t érinti.