A European Consumer Organisation (BEUC) sürgeti a hatóságokat, hogy lépjenek fel a Meta ellen, ugyanis szerintük a cég reklámmentes, előfizetős szolgáltatása még átdolgozott formájában is megszegheti az EU-s adatvédelmi és fogyasztóvédelmi törvényeket, a trösztellenes törvényekkel együtt.
A Meta a díjalapú szolgáltatást 2023-ban indította el, az európaiak ezután kevesebb személyre szabott hirdetést kaphattak, a díjak is 40 százalékkal csökkentek tavaly.
A BEUC már 2023-ban panaszt tett, és most azt mondja, a változtatások csak kozmetikai jellegűek, nem orvosolják az alapvető gondokat. A felhasználóknak nincs rendes választásuk, a Meta gyenge lábakon álló érvekkel mondja, hogy megfelel az EU-s törvényeknek, miközben mindenkit a reklámos rendszere felé terel a félrevezető gyakorlatokkal és ködös feltételekkel – mondta a BEUC igazgatója, aki az EB-től, a fogyasztó- és adatvédelmi hatóságoktól gyors vizsgálatot kért a Meta új irányelvei kapcsán (és szükség esetén azonnali, hatékony fogyasztóvédelmi intézkedéseket). Azt is mondják, hogy a Meta nem minimalizálja a felhasználóktól gyűjtött adatok mennyiségét, továbbá lerontja a szolgáltatást azoknál, akik nem mennek bele a személyes adataik használatába.
A Meta szóvivője mindezzel nem ért egyet, szerintük megfelelnek a hatósági előírásoknak, sőt, túl is teljesítik azokat.