A Meta azt tervezi, hogy Európában a Facebookon és az Instagramon is kevésbé személyre szabott reklámokat jelenít majd meg a felhasználók számára – ezzel oszlatnák el a hatóságok egyre növekvő aggodalmait.
Hirdetés
A változtatásokat az EU-s hatóságok követelései miatt lépik meg. Akik a Meta platformjait ingyenes formában használják, heteken belül eldönthetik, hogy akarnak-e a látott tartalmak alapján reklámokat látni. Ezek a hirdetések figyelembe veszik a nemet, életkort, élőhelyet, és néhányat nem is lehet majd rögtön átugrani.
A Meta a reklámmentes csomagok árát 40 százalékkal csökkenti továbbá az európai felhasználóknak.
Az EU szerint a Meta új modellje a cég felelőssége, az EB-vel erről nem egyeztettek. Az EU célja az, hogy teljes és hatékony módon működjön együtt a Meta az előírásokkal, minél hamarabb. Azt pedig korai lenne megmondani, hogy a változtatás milyen eredményeket hoz.
A múlt hónapban Európa legfelsőbb bírósága kimondta, hogy a Metának tartózkodnia kell a Facebookról gyűjtött személyes adatok felhasználásától a célzott hirdetéseknél.
A European Data Protection Board elnöke szerint meg kell nézni, hogy a Meta újítása mennyire megfelelő, de üdvözlik a tényt, hogy egy nagy platform ingyen ad új választási lehetőséget a kevésbé kiterjedt profilozás érdekében.