Hirdetés

Megtévesztette a fogyasztókat a UPC

Hirdetés

Kábeltelevíziós és telefonszolgáltatása együttes igénybevételéről közzétett reklámjaival megtévesztette fogyasztóit a UPC Magyarország Kft. – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely a jogsértés miatt 35 millió forint bírságot szabott ki a szolgáltatóra. A versenyhatóság májusban indított eljárást a UPC ellen, mert azt gyanította, hogy az a telefon díjáról, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó hűségnyilatkozatról hiányos tájékoztatást adott közre.

A GVH vizsgálata azt találta, hogy akciói során a UPC a tévés és rádiós reklámjaiban, illetve óriásplakátjain nem vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírásakor vehetők igénybe. A hirdetésekből nem mindig derült ki az sem, hogy a kedvezményes havi díjak és belépési díjak igénybevételéhez mely programcsomagra kell előfizetni. A UPC nem vagy nem megfelelően közölte a fogyasztókkal azt sem, hogy a kedvezményes havi díjak csak egy ideig élnek, és hogy a kedvezményes időszak pontosan mennyi ideig tart. Ráadásul a reklámokból az sem derült ki, hogy a kedvezmények csak az új előfizetőkre vonatkoznak-e, vagy a már meglévőkre is – közölte a hatóság.

A 35 millió forintos büntetés összegének meghatározásakor a GVH figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, amely kiterjedt reklámtevékenységet folytatott. Súlyosító körülmény volt, hogy a UPC-t a fogyasztók megtévesztése miatt korábban már elmarasztalta a versenyhatóság. A szolgáltató lapunk megkeresésére elmondta, hogy a döntést nem kívánják kommentálni, de élni fognak jogorvoslati lehetőségükkel a határozat ellen.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények