Megtévesztéssel vádolják az ausztrál fogyasztóvédők a Google-t

Hirdetés


Az ausztrál fogyasztóvédelmi szervezet – állításuk szerint eddig példátlan – eljárást kezdeményezett a Google ellen: azzal vádolják a keresőt üzemeltető amerikai céget, hogy a nem azonosított szponzorált linkek megjelenítésével félrevezetik a szolgáltatás használóit. Az Ausztrál Versenyügyi és Fogyasztóvédelmi Bizottság (Competition és Consumer Commission – ACCC) véleménye szerint a Google-nek fizető cégek oldalainak találatai és a „nem kereskedelmi” találatok egy helyen, megkülönböztetés nélkül jelennek meg.

A Trading Post Australia, a Google Inc, a Google Ireland és a Google Australia ellen benyújtott keresetében az ACCC arra a 2005-ös ügyre hivatkozik, amikor véleményük szerint a nevezett cégek megsértették az ausztrál kereskedelmi törvényeket, mivel a Kloster Ford és a Charlestown Toyota nevű autókereskedések neve a szponzorált linkek között jelent meg, s ezek a linkek az autókereskedelemben versenytársnak számító hirdetési újság, a Trading Post honlapjára vezettek el. Az ügy következményeképp az ACCC most azt követeli a Google-től, hogy különböztessék meg a találati oldalakon a „szerves” találatokat a szponzoráltaktól.

Rob Shilkin, a Google Australia szóvivője a történtek reagálva kifejtette, hogy alap nélkülinek tartja a vádakat, s az ACCC lépését mind az összes keresőt üzemeltető cég, mind pedig az ausztrál gazdasági társaságok elleni támadásnak tekinti.

A Trading Post tulajdonosa, a Sensis (a Telstra tulajdonában lévő, ausztrál keresőoldalt üzemeltető cég) szóvivője érdemben nem nyilatkozott, mindössze annyit mondott, hogy a Google-lel szorosan együttműködve fogják jogi álláspontjukat kialakítani.

Az ügyben megszólalt Peter Coroneos is, az ausztrál Internet Industry Association vezetője, aki roppant sajnálatosnak tartja, hogy a velük eddig jó viszonyt ápoló ACCC az egész internetes iparágra káros döntést hozott.

Azóta történt

Előzmények