Megkerülné az Apple, felhős játékszolgáltatásokra hozott szabályait a Microsoft

Hirdetés

Augusztus első felében írtunk arról, hogy az Apple hadilábon áll a felhős játékszolgáltatásokkal, de azóta a vállalat kidolgozott egy új követelményrendszert, amivel nyitott az új piac felé. Ez azonban még mindig elég sok korlátozást tartalmaz, mivel játékonkénti klienst követel, noha az érintettek közzétehetnek egy úgynevezett katalógusalkalmazást a könnyebb eligazodás érdekében.

A Microsoft úgy néz ki, hogy ezzel nem akar foglalkozni az xCloud kapcsán, és a Business Insider információi szerint egy kerülőutat kerestek a problémára. Az Apple a direkt, böngészőalapú alkalmazásokat sokkal kevésbé tudja kontrollálni, és pont ezt használja ki az Amazon saját felhős játékszolgáltatása, a Luna is. Ilyen formában egy applikáció gyakorlatilag a böngészőt használja ahhoz, hogy csatlakozzon a működéshez szükséges weboldalhoz, vagyis maga a böngésző lesz a kliens.

Erre a módszerre vonatkozóan az Apple-nek jelenleg nincs ellenszere, hiszen egy App Store-t teljesen megkerülő elérhetőséget valósít meg. A fenti riport alapján a Microsoft a következő évben vetné be a rendszert ilyen formában, és jó esély van rá, hogy a Google is erre mozdul majd az iOS piacát tekintve, hiszen a macOS-en már eleve így működik a Stadia a Chrome böngészőn keresztül.

Azóta történt