A MasterCard és a Visa is értékesítené az ügyfelei vásárlási adatait

A kártyakibocsátó társaságok arra készülnek, hogy a rendszereikben tárolt információkat eladják olyan harmadik feleknek, akik ezt marketingcélokra fel tudják használni – értesült egy belső használatra készült dokumentumból a The Wall Street Journal.

A Journal egy olyan tervezetet szerzett meg a MasterCardtól, amelyben az áll, hogy mivel „az vagy, amit vásárolsz”, ezért a kártyatársaságok kiváló üzletet csinálhatnak abból, ha a vásárlói információkat megosztják olyanokkal, akik például a célzott reklámokkal növelhetik az értékesítésük hatékonyságát.

A hozzájuk forduló újságíróknak a MasterCard illetékesei azt mondták, hogy a dokumentumban szereplő tervet végül elvetették, mivel úgy találták, hogy a módszer túl sok információt fedne fel az egyedi vásárlókról. A vásárlási adatok felhasználása viszont továbbra is napirenden van, egy olyan módszert keresnek, ahol anonim módon lehet ezeket feldolgozni, majd az adatokat aztán értékesíthetnék marketingcégek számára.

A Journal a forrásától úgy tudja, hogy a Visa is hasonló megoldáson dolgozik, egy olyan módszeren, amelynek keretében az összegyűjtött vásárlási adatokat rendszerezik például áruszegmensek vagy helyszínek szerint.

Habár az ügyféladatok valamilyen módon történő kiadása, az azokkal való kereskedés már rég zajlik, a kártyacégek tervei joggal vetnek fel adatvédelmi aggályokat, hiszen nagyon kényes témáról van szó: ki, hol, mit és mennyiért vásárol, ezek roppant érzékeny adatok. A MasterCard képviselője ezzel kapcsolatban elmondta, hogy aggodalomra semmi ok, mivel nem személyhez köthetően kezelik az adatokat, emellett minden ügyfelük rendelkezésére áll egy kikapcsolási opció, amellyel letilthatják az adatgyűjtést.

Azóta történt

  • Újabb milliós kártyabotrány

    Az észak-amerikai pénzügyi szolgáltatótól több mint egymillió bankkártya adatait lopták el bűnözők. A Visa és a MasterCard is vizsgálódik.

Előzmények