A Dell adja el a legtöbb PC-t itthon

A Dell Magyarország az idei második negyedévben több mint 17 ezer számítógépet adott el a fogyasztói szegmensben, s ezzel 28,3 százalékos részesedést ért el a lakossági piacon. A cég részesedése az első negyedévben 16,1, egy évvel ezelőtt pedig mindössze 5,9 százalék volt.

Hirdetés

A jelentős változást Borsi Zoltán, a Dell Magyarország otthoni és kisvállalkozói piacért felelős menedzsere az MTI-nek részben azzal magyarázta, hogy tavaly a második negyedévben a forint jóval gyengébb volt a dollárral szemben, mint az idén, s ezért drágábbak voltak a gépek forintban számolva. Hozzátette: az eladásaik akkor csökkennek jobban, ha a dollár árfolyama meghaladja a 200 forintot.

A menedzser elmondta, a negyedéves piaci részesedés nagysága függ a versenytársak üzletpolitikájától is. Mivel a technológia nagyon gyorsan változik, a féléves konstrukciójú számítógépeket csak jelentősen leárazva lehet eladni, s ezért nem mindegy, ki milyen készletgazdálkodást folytat. Mivel a Dell kereskedői például karácsonykor eladták a megrendelt gépeket, az idei első és második negyedévben már az újakat tudták kínálni, s nem kellett a régi modelleket leárazva értékesíteniük, s készleten tartaniuk.

Általános tapasztalat az is, hogy szinte alig vesznek hitelre számítógépet a lakossági piacon, s inkább a drágább, 150-200 ezer forint körüli eszközöket keresik. A magyarázat szerint azért, mert akinek van pénze, az megengedheti magának a borsosabb árú számítógépet is, akinek pedig nincs, az hitelre sem vásárol.

Az idén a második negyedévben a fogyasztói piacon összesen 60 618 gép fogyott, 6,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. E szegmensben a Dell mögött az Acer állt a második helyen 21,2 százalékkal, és a Samsung volt a harmadik 12,8 százalékkal.

Az IDC adatai szerint a teljes magyar PC-piacon valamivel több, mint 111 ezer gépet adtak el a második negyedévben, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Dell a teljes piacon is vezet, 26,6 százalékos részesedéssel, a második a HP, a harmadik pedig az Acer.

A piackutató előrejelzése szerint 2011-ben összesen 322 ezer számítógépet adnak el a magyar lakossági piacon, szemben a tavalyi 327 ezerrel. Az értékesített gépek döntő többsége hordozható gép lesz – írja az MTI.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Dell

Azóta történt

Előzmények