Egy budapesti kerületi portál, az ittlakunk.hu tudósítása hívta fel figyelmünket egy fontos változásra a Magyar Telekom üzletstratégiájában. A lap azt tudta meg a cég munkatársaitól, hogy szeptembertől nem szervizelnek már mobilokat a Magyar Telekom szaküzleteiben. A szervizeseket – ahogy egyikük fogalmazott – „szélnek eresztik […]”.
Hirdetés
Az ittlakunk.hu rákérdezett, hogy akkor hová vigyük majd beteg telefonjainkat javíttatni, és ezt a választ kapták: „a gyártóhoz, illetve néhány üzletünkben átveszik majd az elromlott készülékeket, de tőlünk is a gyártóknak küldik majd szervizelésre őket”.
A kerületi portál a cégtől úgy tudja, hogy a döntés hátterében az áll, hogy a Magyar Telekom idén és jövőre összesen 1700 alkalmazottjától, a dolgozók közel 15 százalékától megválik (erről az IT café is beszámolt). Az üzletekben pénztáros is kevesebb lesz. A Magyar Telekom szerint – írják – „a külső környezet, a globális és hazai távközlési piacot jellemző erős verseny” indokolja a leépítést, amely idén és jövőre 12 milliárd forintba kerül, és 15 milliárdot spórol a cégnek.
Ezen információk alapján az IT café is megkereste a magyar távközlési céget, és a következő hivatalos választ kaptuk a kommunikációs igazgatóságtól:
A üzlethálózat megújulásának következő lépéseként, az ügyfél-kiszolgálási folyamatok egyszerűsítése és a háttértámogatás erősítése céljából a Telekom üzletekben 2014. július 1-től megszűnt a hibás készülékek helyszíni javítása. Ezzel egy időben a Telekom az összes értékesítési pontjára kiterjesztette a készülékek átvételének és gyártói javításra küldésének lehetőségét, továbbá a rendelkezésre álló készleteihez mérten, szükség esetén cserekészüléket is biztosít. Természetesen az ügyfelek számára a Telekom üzleteken kívül a gyártók szerződött szervizei is rendelkezésre állnak, amelyek elérhetőségeiről a Telekom telefonos ügyfélszolgálata nyújt tájékoztatást.