Hirdetés

Ma egy dollár a virtuális Toyota – Holnap majd megveszed az igazit


Csali

A Toyota láthatólag érzékenyen reagál az online világ terjeszkedésére, hiszen új modelljeit – a felújított Scion xB-t és a vadonatúj xD-t – egyszerre mutatta be a való világban – a Chicago Auto Show keretében – és az egyik legnagyobb virtuális közösségben, a Second Life-ban, s a bemutatkozó sajtótájékoztatókat is ennek megfelelően, párhuzamosan tartották meg, hogy mindkét piaci szegmens elvárásait teljesíteni tudják.

A Second Life tagjai bejelentkezhetnek a Toyota pavilonjába, s 300 linden dollárért (vagy 1 igazi amerikai dollárért) megvásárolhatják az új modelleket, melyeket azután kedvük szerint alakíthatnak tovább. Adrian Si, a Scion „interaktív marketingmenedzsere” elmondta, hogy cége nem hagyhatja figyelmen kívül a legújabb trendeket, s az új kocsik célközönségének döntő része éppen a Second Life felhasználóinak táborából kerül ki: „…azok az emberek, akik új dolgokat csinálnak” – jellemezte a potenciális vásárlókat.

A Toyota marketingje meglehetősen céltudatos, ha a virtuális világokat nézzük, hiszen tavaly már a Whyville nevű – főleg a 8–15 éves korosztály körében népszerű – online közösségben is megjelentek a Scionokkal. A céljuk világos, hiszen – ahogyan Adrian Si kifejtette – természetesen nem közvetlen vásárlókat várnak ezektől az akcióktól, hanem azt remélik az ilyen reklámoktól, hogy amikorra ez a korosztály fogyasztóvá nő fel, akkorra az online részvétel gyermekkori hatása érvényesülni fog, s az autóvásárláskor a Toyota mellett döntenek.

A Toyota komplex tervet dolgozott ki a Second Life-ra is, az autószalon köré kulturális eseményeket, koncerteket, filmvetítéseket szerveznek, hogy a közösségen belüli kisközösséget hozzanak létre.

Mit lehet ehhez hozzátenni? Hmmm…, Adrian Si legalább őszinte.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények