Hirdetés

Minden repülőn lesz széles sávú internet

A közreműködő partnerekkel együtt a Lufthansa tegnap jelentette be, hogy 2016 kora nyarától széles sávú internetkapcsolódást tesz lehetővé a rövid- és közepes távolságú járatain Németországon, illetve Európán belül. A hosszú távú repüléseken a légitársaság a nemrég indított FlyNet széles sávú internetet biztosítja, ennek sikere alapján döntöttek a fejlesztés mellett.

Hanghívás továbbra sem lesz

Hirdetés

A Lufthansa és technológiai partnerének, az Inmarsatnak a szolgáltatása az Inmarsat Global Xpress széles sávú műholdas technológián alapul (Ka-sávszélesség). Az Inmarsat nemrégiben állította a harmadik műholdját pályára és a Lufthansa lesz az első légitársaság, amely igénybe veszi a szolgáltatást, amely következtében az utasok wifis kapcsolatot létesíthetnek a fedélzeten mobil eszközük segítségével. A szolgáltatással nem csupán az e-mailek lesznek elérhetők, hanem számos alkalmazás is, illetve a felhasználók akár streamingelhetnek is. Az utasok ezen kívül sms-küldésre és -fogadásra, illetve amennyiben előfizetői szerződésük lehetővé teszi, adatszinkronizálásra is lehetőségük lesz. Az utasok egyöntetű igénye alapján hanghívások a fedélzetről továbbra sem kezdeményezhetők.

Valamennyi szükséges rendszert és elemet a Lufthansa Technik fog felszerelni a repülőgépekbe, a szükséges műszaki infrastruktúrát a Lufthansa Systems biztosítja. A vállalat munkája egyrészt a repülőgépen vezeték nélküli csatlakozás üzembe helyezéséből, illetve egy internetoldal működéséhez szükséges szoftverfejlesztésből áll.

A Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik mindezeken felül egy olyan hosszú távú partnerséget alakít ki, amely más légitársaságok számára is lehetővé teszi a modern informatikai platform, a BoardConnect igénybevételét, amely a széles sávú internet biztosítása mellett számtalan más célra is igénybe vehető.

Készül egy hibrid hálózat is

Emellett a Lufthansa 2017-ben részt vesz egy európai hibrid hálózat tesztprogramjában, amely a Deutsche Telekom LTE földi hálózatát kombinálja az Inmarsat műholdas technológiájával. A Telekom közölte, hogy 100 millió eurós költséggel 300 nagy kapacitású 4G bázisállomást építenek, szert Európában, és ezek saját tartományukon keresztül szolgálják ki a repülőgépeket. Ez a fejlesztés jelentős költségmegtakarítással jár, egyúttal rugalmasan adaptálható a jövőbeni széles sávú internetes adatátviteli igényekhez. 2017-től a Lufthansa már élesben szeretné tesztelni ezt a megoldást.

A szolgáltatás ára attól függ, hogy az utas milyen típusú jegyet vált, vagyis az osztálytól és a jegy árától.

Azóta történt

Előzmények