Jövőre indul a Linux-reklámkampány

A Linux Foundation nemrégiben pályázatot írt ki a Linux-felhasználók közösségének részére, melyben legfeljebb 60 másodperc hosszúságú rövidfilmeket várnak a már itthon is ismert I’m a Mac után szabadon, „I’m Linux” jeligével.

Hirdetés

A lépésre minden valószínűség szerint azért van szükség, mert mind a Microsoft, mind az Apple jelentős fölényben van a Linuxhoz képest, már ami a termékek reklámozását illeti. A Linux Foundation saját megfogalmazása szerint szívesen költene dollármilliókat televíziós reklámkampányokra – erre azonban egyrészt nem áll rendelkezésükre anyagi forrás, másrészt pedig egyszerűen „nem a stílusuk.”

A pályázaton természetesen csak olyan anyag fogadható el érvényes munkaként, amely a készítő önálló szellemi terméke. A pályázóval szemben alkalmazott megkötés mindössze a 18. életév betöltése, egyéb korlátozás nincsen. Az elbírálás a Linux Foundation által felkért zsűri dolga lesz, az értékelésnél jelentős szerepel kap az eredetiség, az inspirációs összhatás (mennyire ösztönzi majd a felvétel a Linux használatát), valamint figyelembe veszik a közösségi tagok szavazatainak számát is.

A legeltaláltabb rövidfilm készítője három éjszakás tokiói tartózkodást nyer, természetesen repülőjeggyel együtt. A pályázati kiírás teljes szövege angol nyelven elolvasható itt.

Azóta történt

Előzmények

  • Egy linuxos is lehet ostoba

    A Linux-gyűlölő tanárnő esete valószínűleg internetes kacsa, hoax, s a hír felelőtlen kitalálója nem csak önmagát, a közösséget is lejáratja.

  • Aki játszik, nem nézi a reklámokat

    A videojátékokba költöztetett reklámok piaca az igen optimista jóslatok ellenére egyelőre nem indult be.