Beperelték a prémium ügyfelei a LinkedInt, mert a vádjuk szerint a platform külső felek számára adta tovább a magánbeszélgetéseiket (engedély nélkül), hogy AI-modelleket tréningezzenek.
A csoportos keresetet több millió ügyfél nevében nyújtották be, a vád szerint pedig tavaly augusztusban, csendben újítottak egy olyan adatvédelmi beállítással, ami engedi vagy tiltja a személyes adatok megosztását. Ezután szintén csendben frissült az adatvédelmi irányelv, amely szerint már használhatóak az adatok AI-modellek tréningezéséhez. A GYIK-rész szerint pedig az ebből való kijelentkezés nem érinti azt a tréningezést, amely már elkezdődött.
A vád szerint mivel titkolták a változtatásokat, tudták, hogy megsértik a fogyasztóik magánszféráját és saját azon ígéretüket, hogy a személyes adatokat csak a platform támogatásához és fejlesztéséhez használják. A panasz szerint így akarta a cég mérsékelni a jogi hatásokat és a nyilvános kritikát.
A LinkedIn szerint ezek alaptalan, hamis vádak.