Közelebb lép az emberekhez az Alibaba

28 milliárd jüant, azaz nagyjából 4,63 milliárd dollárral száll be az Alibaba a legnagyobb kínai elektronikai bolthálózatba, a Suning Commerce Groupba. Ezzel mintegy 20 százalékos részesedéshez jut, amivel a második legnagyobb részvényessé válik.

Hirdetés

A hétfői közlemény szerint a megállapodás részét képezi az a 14 milliárd jüanos Alibaba részesedés is, amit viszont a Suning szerez meg, ezzel 1,1 százalékos tulajdonossá válva. Az egyezség célja, hogy még több helyre jussanak el az Alibaba által értékesített termékek, illetve szélesedjen a termékpaletta. A Suning új online boltot is nyit majd, ahol elektronikai cikkeket, otthonkiegészítőket és gyerekholmikat fognak majd árulni az Alibaba érdelektségébe tartozó Tmall.com oldalon.

Az Alibaba Group több frontos letámadással akarja letarolni a piacot, elindítja saját videostreaming szolgáltatását, még mielőtt megérkezne a Netflix vagy az HBO, de speciális vásárlói napokkal is igyekszik magára irányítani a figyelmet. Így a Black Friday mellett megtartotta a Cyber Monday, illetve a 11.11 Shopping Festival névre hallgató eseményeket is.

Augusztusban nevezte ki új elnökét az Alibaba Group, J. Michael Evans felkérésével a Goldman Sachs egykori vezetőségi tagját (és az ázsiai régió elnökét) választották azzal a nem titkolt céllal, hogy a nemzetközi terjeszkedést erősítse.

Azóta történt

Előzmények

  • Az Alibaba elindítja a saját Netflixét

    Szeretnék a hazai versenytársak gyors kiszorításával még a Netflix esetleges megérkezése előtt letarolni a kínai piacot.

  • Hihetetlen forgalmat bonyolít az Alibaba

    November 11-e a magányos kínaiak napja, amit évek óta arra használnak, hogy brutális mennyiségű kacatot vásároljanak az interneten. Az eddig látott adatok alapján idén sem lesz ez másképp.