Hirdetés

Kihirdették a középiskolai programozóverseny győzteseit

Hazai nyílt forráskódú közösség létrehozásán dolgoztak a diákok a „Kódolj határok nélkül!” programozó verseny döntőjében.

Győzteseket hirdettek a Belügyminisztérium és a NISZ Zrt. nyílt forráskódú programozóversenyének középiskolai kategóriájában.

A 24 órás döntőben a diákok egy olyan tudásmegosztó portál kialakításán dolgoztak, amely lehetőséget nyújt az online kapcsolattartásra és közösségépítésre, a jelenleg is elérhető, nyílt forráskódú megoldások integrálásával. A szervezők célja hosszútávon egy olyan hazai nyílt forráskódú közösség létrehozása, amely egyesítené a most szigetszerűen tevékenykedő kisebb közösségeket. A dobogós csapatok a dicsőség mellett értékes tárgyi nyereményekben részesülnek, emellett gyakornoki programlehetőségek is megnyílnak számukra.

„A verseny célja, hogy a programozás iránt érdeklődő középiskolákban és felsőoktatási intézményekben tanuló diákok bővítsék tudásukat a nyílt forráskódú technológia témakörében” – mondta el Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára. Hozzátette: „Meglátásom szerint a verseny már most elérte a célját, mert a diákok elkezdtek nyílt forráskódú fejlesztéssel foglalkozni és idén érezhetően erősebb volt a mezőny, a fejlesztés területén is felkészültebb csapatok jöttek.”

A verseny középiskolai kategóriájának első díját az „mkdir csapatnev”, a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Széchenyi István Technikum és Kollégium csapatának (tagok: Gál Péter, Páll Dominik, Bora Miklós Bence, felkészítő tanár: Komoróczy Tamás) alkalmazása nyerte el.

A második a „NemesGSZ”, a Békéscsabai Szakképzési Centrum Nemes Tihamér Technikum és Kollégium csapata (tagok: Kincses István Viktor, Mucha István, Paróczai Olivér, felkészítő tanár: Tusjak Brigitta) lett.

A harmadik helyezést a „Python”, a budapesti Bethlen Gábor Általános Iskola és Gimnázium csapata (tagok: Szatmáry Zoltán, Szekeres Márton, Tersztenyák Zsombor, felkészítő tanár: Hetzl Andrea) érte el.

Bancsics Ferenc, a NISZ vezérigazgatója a döntő feladatáról elmondta: „A pandémia időszaka rávilágított arra, hogy bár a nyílt forráskód területén elengedhetetlen az online tudásmegosztás, jelenleg mégis nehézkesen működik. A diákok által fejlesztett tudásmegosztó portálok összefogják a fejlesztőket, üzemeltetőket és felhasználókat, valamint lehetőséget teremtenek a szakemberek és az érdeklődők számára az online kapcsolattartásra és eszmecserére. A feladatot nyílt forráskódú fejlesztői környezetben, nyílt forráskódú technológiák alkalmazásával, projektmunka keretében kellett megvalósítani.” A diákok felkészültségének érzékeltetésére hozzátette: „Idén sokkal kevesebb szakmai kérdés érkezett, mint tavaly, ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ez alkalommal a csapatok maguk dönthették el, hogy a többféle nyílt forráskódú fejlesztőkörnyezetből melyikben kívánnak fejleszteni.”

Az értékelés tapasztalatairól Szabó Dóra, a verseny szakmai vezetője, a NISZ Zrt. Vállalati támogató és nyílt forráskódú rendszerek igazgatója így nyilatkozott: „Láthattuk, hogy egyes diákok sokat fejlődtek a dokumentálási technikákban. Az egyik csapat például komplett felhasználói kézikönyvet készített folyamatleírással, képernyőképekkel, és objektummodellek is készültek megfelelő ábrázolási technikákkal. A gyerekek ismét felhasználtak és beágyaztak már létező nyílt forráskódú keretrendszereket és videokonferencia rendszereket a saját alkalmazásaikban. Egyes diákok kódminősége fejlesztői csapatokban is megállná a helyét.”

A középiskolai bajnokság keretében 2021-ben két online fordulót követően a legeredményesebb 10 csapat jutott tovább az országos 24 órás döntőbe, ahol a legügyesebb 3 team videó formájában mutatta be elkészült munkáját. A szakmai zsűri által a legkreatívabbnak és legjobban kivitelezettnek ítélt alkotás nyerte a „Kódolj határok nélkül!” 2021-es középiskolai versenysorozatot.

 

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • NISZ

Azóta történt

Előzmények

  • Speciális weboldalt fejlesztenek a középiskolás diákok

    Megszületett a végső megmérettetésben résztvevő csapatok listája. Április 10-én, a mindent eldöntő 24 óra leforgása alatt a versenyzőknek egy speciális célú weboldalt kell megtervezniük, majd lefejleszteniük.