Az iszonyatos mértékű kínai robbanás fűti az okostelefon-piacot

A gyártók, és főleg a Google igen hálás lehet a kínai bővülésért, mivel az elmúlt egy évben gyakorlatilag felrobbant a piac: az előző év hasonló időszakához képest 199 százalékkal több okostelefont adtak el, és második negyedévben itt értékesített 42 millió készülék 81 százalékán Android fut – áll a Canalys elemzőcég friss jelentésében.

Hirdetés

A fentiek után nem meglepő, hogy a globális eredményekben igen nagy súlyt jelent a kínai bővülés: az egy évvel korábbi 108 millióhoz képest világszerte 158,3 millió új okostelefon talált gazdára, ami közel 50 százalékos növekedést jelent, és a számokból látszik, hogy a világ más tájain jelentősen kisebb mértékű a terjeszkedés: a globális piacon Kína részesedése ebben a negyedévben 27, az USA-é 16 százalék.

smartphone market 2012 q2

A kiemelkedő mértékű növekedést Nicole Peng, a Canalys kínai kutatási igazgatója több tényezővel magyarázza, és ezek között a legfontosabb az, hogy a gyártók jól mérték fel a kínaiak speciális igényeit, így olyan készülékeket és szolgáltatásokat kínáltak, melyekre nagy volt a kereslet. A piacon az egyenletes növekedést mutató Samsung az első 17 százalékos részesedéssel, de nem is ez az érdekes, hanem az, hogy az őket követő cégek hatalmasat ugrottak egy év alatt: a második ZTE 171, a harmadik Lenovo 2665(!), az őket követő Huawei pedig 252 százalékkal több készüléket adott el, mint az előző év hasonló időszakában. Az Apple-nek az Egyesült Államok után Kína a második legnagyobb piaca, ők állnak az ötödik helyen, az előző évhez képest ugyan 102 százalékkal több iPhone-t adtak el, ám az figyelmeztető jel lehet a számukra, hogy az idei első negyedévhez képest viszont 37 százalékos a csökkenés.

Összességében a hazai gyártók 25,6 millió készüléket értékesítettek, ez 518 százalékos növekedés, a külföldi szállítók pedig 16,7 milliót, ez 67 százalékkal több, mint egy évvel korábban (közülük egyedül az a HTC lehet elégedett, akik tavaly bejelentették, hogy az Egyesült Államokban nem bírják a versenyt az Apple-lel és a Samsunggal, ezért inkább Ázsiára koncentrálnak: Kínában 389 százalékos növekedéssel 1,8 millió eladott okostelefon).

Globálisan az OS-eket tekintve az androidos rendszerek további erősödése látható, a tavalyi adathoz képest 110 százalékos növekedéssel először lépték át a százmilliós határt, a 107,8 millió értékesített telefon a piac 68,1 százalékát jelenti. Őket az Apple követi az iOS-szel (26 millió, 16,4 százalék), a harmadik pedig 11,6 százalékról 5,4 százalékra visszaeső RIM a BlackBerryvel (8,5 millió eladott darab).

A gyártók között világszinten a Samsung az első 31 százalékos részesedéssel, utána a sorrend: Apple, Nokia, HTC és a RIM, akiket a HTC kínai sikere szorított az ötödik helyre.

Azóta történt

Előzmények