Kínában már nem menő a külföldi okostelefon

Éves szinten 44,25 százalékkal zuhantak meg a külföldi márkák eladásai a kínai okostelefon-piacon.

A China Academy of Information and Communications Technology (CAICT) adatai alapján végzett elemzések szerint a külföldi márkájú okostelefonok már messze nem olyan keresettek Kínában – beleértve az Apple iPhone-okat is.

Hirdetés

A „külföldi” okostelefonok eladásai októberben 44,25 százalékkal csökkentek Kínában, éves viszonylatban. Ez azt jelenti, hogy csak 6,22 milliót adtak el, szemben a tavaly ilyenkori 11,149 millióval.

Ebben a kategóriában jelentős szerepet játszik az Apple, amelynek iPhone 16 mobiljai szeptemberben jelentek meg. Ennek ellenére az AI-funkciók Kínában csak jövőre lesznek elérhetőek, és a kínai AI-partnerét még mindig nem mutatta be a cupertinói cég.

Az okostelefonok eladásai októberben egyébként 1,8 százalékkal emelkedtek, tehát nem a szektor került lejtőre.

Azóta történt

Előzmények