Miután Kína nemrég részlegesen feloldotta a videojátékok 2000-ben, a gyermekek védelmére hivatkozva kihirdetett tilalmát, először a Microsoft jelentette be, hogy szeptemberben megkezdik az Xbox One forgalmazását, a hétvégén pedig a Sony közölte, hogy ők is belépnek az 1,3 milliárd lakosú ország piacára a PlayStationnel. Azt még nem tudni, hogy a cég mely hardverekkel és játékokkal célozza meg Kínát, ahogy azt sem, hogy mikor – de az valószínű, hogy a legújabb termékekkel érkeznek, illetve nem akarnak lemaradni időben sem a Microsoft mögött.
A kínai játékpiac még jelen állapotában, a PC-s és a mobilos játékokra alapozva is hatalmas, 13 milliárd dolláros forgalmat generál, és ez nyilvánvalóan nagyot ugrik majd a konzolok boltokba kerülése után.
A konzolgyártók már létrehozták leányvállalataikat, illetve partneri megállapodásokat kötöttek helyi cégekkel, és a legfejlettebb területekről indítják a kereskedelmi akciókat.
Habár a nyitás megtörtént, azt hozzá kell tenni, hogy a kínai hatóságok továbbra is ellenőrzik a forgalomba kerülő játékokat, és ki fogják tiltani azokat, melyeket valamilyen okból nem tartanak elfogadhatónak: „Résnyire kinyitjuk az ablakot, hogy friss levegő áradjon be, de szúnyoghálóra szükségünk van, hogy távol tartsuk a legyeket és a szúnyogokat” – fogalmazott a kínai kulturális minisztérium vezetője.