Kína egyre fontosabb a Sony számára

Hirdetés

A japán Sony Corp. tervei szerint két-három éven belül Kína lesz termékeinek második legnagyobb piaca, e cél elérése érdekében a 2007 márciusával végződő üzleti évben 200 millió dollárt fektet be kínai termelésének bővítésébe. A szórakoztatóelektronikai és médiacsoport első számú piaca az Egyesült Államok, ahol az elmúlt üzleti évben elért 5150 milliárd jenes (45 milliárd dollár) árbevételének 25 százalékát realizálta. A második helyen jelenleg a cég anyaországa, Japán áll, 20 százalékkal, Európa részesedése pedig összességében 24 százalék. Kína jelenlegi részesedéséről a Sony csak annyit árult el, hogy ez a leggyorsabban növekvő piacuk. Emellett a világ legnépesebb országában találhatóak a japán cég legjelentősebb anyaországon kívüli gyártási kapacitásai, az ottani Sony-üzemek televíziókat, kamerákat, elektronikai eszközökhöz használatos akkumulátorokat gyártanak. A közelgő 2008-as pekingi olimpiai játékokra Kínába érkező sportolók, turisták keresletére is gondolva, a Sony új termékek fejlesztését kezdte meg pekingi k+f központjában. A tervek szerint a játékok végeztével exportálni is fogják az újdonságokat.

Azóta történt

Előzmények