Hirdetés

Kína beelőzte az USA-t

Hirdetés

Mostantól a világ legnépesebb országa rendelkezik a világ legnépesebb internethasználói bázisával is – derült ki tegnap, amikor a BDA China Ltd. nyilvánosságra hozta erre vonatkozó statisztikáit. A pekingi központú technológiai tanácsadó cég adatai szerint Kínában az internetet használók száma mára elérte a 228,5 milliót, és ezzel az ázsiai ország megelőzte az Egyesült Államokat, amely a globális hálózat megszületése óta mindig is első volt e mutatóban. A statisztikáit félévente publikáló állami Kínai Internethálózati Információs Központ (KIIK) számai is ezt támasztják alá: az intézet becslése szerint Kínában az internethasználók száma átlagosan 6,1 millióval nő havonta, így mára körülbelül 225 millióra bővült. Az USA-ban ma 217 millió nethasználót tartanak nyilván.

Az internetes hirdetési piacot ugyanakkor változatlanul az Egyesült Államok vezeti, e mutató tekintetében óriási még a különbség a két ország között – mutat rá a Wall Street Journal. Míg Kínában tavaly az online reklámbevételek 1,3 milliárd dollárra rúgtak, addig az USA-ban 21,4 milliárdra. De az elemzők hozzáteszik, hogy a kínai gazdaság fejlődésével e mutató tekintetében is csökkenni fog a lemaradás. Főleg, hogy az internethasználók száma az ázsiai országban évi 18,5 százalékkal nő majd, és így 2012-re elérheti az 590 milliót.

Azóta történt

Előzmények