Jóval többet vártak az iPad-eladásoktól

 

Az Apple vezetője, Tim Cook szerint pozitív, hogy végre van Office for iPad. A negyedéves jelentés publikálása után azt mondta, hogy a Microsoft már korábban is megtehette volna, hogy elkészíti az irodai programcsomagjának iPadre optimalizált változatát.

Az iPad-eladások vártnál nagyobb visszaesésével kapcsolatban Tim Cook elmondta, hogy alapvetően más a helyzet mint tavaly. 2012-ben gyártási nehézségek miatt akadozott az iPad Mini értékesítése, ez a karácsonyi időszakról sok eladást áttolt 2013 első negyedévére, ezért a tavalyi számok jóval erősebbnek tűnhetnek. A 2013-as év azonos időszakához képest tehát jóval kevesebb iPad fogyott idén, a 2012-es számokhoz képest azért jobban teljesítettek az Apple táblái. Az elemzők 2014 első negyedévére 19 millió iPad értékesítésére számítottak, ezzel szemben 16,35 millió darabot tudtak eladni az Apple táblagépeiből.


(forrás: Business Insider) [+]

Összességében így is az iPad az Apple legjobban teljesítő ágazata, megjelenése óta 210 millió darabot értékesítettek belőle. Közel kétszer annyit, mint iPhone-ból azonos időszak alatt - mondta Tim Cook. Egy felmérésre hivatkozva azt nyilatkozta, hogy az üzleti táblagép-aktiválások 91 százaléka iPadet jelent.

Az oktatásban 95 százalékos részt hasít magának az iPad a piacról - mondta Cook, de további cél, hogy a maradék öt százalékot is megszerezzék, illetve fenntartsák az iskolák érdeklődését az Apple táblagépei iránt.

Az Apple a negyedéves beszámoló többi részével elégedett lehet, hiszen több esetben is az elvárások felett teljesített a cég. 45,6 milliárd dolláros forgalmat produkált, ez 4 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest. A profit 10,2 milliárd dollárt tett ki az első három hónapban. A negyedéves eredmények bejelentését követően Tim Cook arról tájékoztatta a befektetőit, hogy a teljesítményt elsősorban a raktárkészletek és az árfolyamváltozások fogták vissza.

Legjobban az iPhone teljesített a negyedévben, összesen 43,7 milliót adtak el belőle három hónap alatt, ami főleg a várakozásokhoz képest magas igazán, az elemzők 38 millió eladott telefonra számítottak.

Kína és Japán területén pezseg most nagyon az Apple gépek piaca. Ebben nyilván nagy szerepe van annak is, hogy Japánban robbanásszerűen kezdett terjedni az iPhone az után, hogy az egyik helyi nagy szolgáltató felvette a kínálatába. Az Apple új ügyfeleket is szerzett, Cook elmondása alapján mintegy 60 millió új vásárlót regisztráltak, akik korábban nem álltak semmilyen kapcsolatban a céggel..

Közben egyre kevesebb iPodot veszünk: 390 millió fogyott belőle összesen, de már alig fogy belőle. Még a karácsonyi szezon sem dobta meg jelentősen az eladásokat. A Twitteren tette közzé Benedict Evans (Andreessen Horowitz, elemző) a fenti grafikont, melyen az iPod eladásokat összegezte. Az eladott 390 millió darab zenelejátszó szép teljesítmény, de jól látszik, hogy az utóbbi időszakban jelentősen csökkent az iPod iránti kereslet, és már karácsonyra sem divat Apple zenelejátszót adni ajándékba.

Azóta történt

Előzmények