Keresőképes lett a Sanoma

Elindította internetes keresőjét Magyarország egyik legnagyobb médiavállalata, a Sanoma Budapest Kiadói Rt. A Tango.hu címen elérhető oldal keresőmotorját a cseh Jyxo kifejezetten a közép-európai piacok igényeihez igazodva fejlesztette, ezért elméletben hatékonyabban keres a magyar nyelvű oldalak között, mint a nagy külföldi versenytársak – áll az üzemeltető cég közleményében. A kiadóvállalat internetes és mobilos tartalmakért felelős Új média üzletága által gründolt oldal kép- és hírkereső szolgáltatást is nyújt – utóbbihoz az adatbázist a Sanoma Hirstart.hu lapja szolgáltatja –, a katalógus fülre kattintva pedig a lap.hu oldalak tartalma fésülhető át. A Tango.hu olyan hazai keresőkkel versenyez, mint a vizsla24, a Góliát és a Kurzor.hu, de mivel a szolgáltatás természeténél fogva nem kötődik országhatárokhoz, riválisai közé tartozik a Google, a Yahoo, az MSN Search vagy az Altavista is.

A kereső üzemeltetését a kiadó a Jyxo hazai képviseletét is ellátó, célzott szöveges hirdetéseket kínáló eTarget Magyarországgal közösen végzi. A találatok mellett azonban egyelőre a keresőkifejezéstől teljesen független apróhirdetések jelennek meg kiemelt ajánlatként, a szintén a Sanoma által üzemeltetett Startapró oldalról.

Jelenleg a domén ékezetes változata, a Tangó.hu egy olyan weboldalra mutat, amely az argentin tangó hazai népszerűsítését tűzte zászlajára. A szájt fenntartója egy, az interneten is olvasható levelében azt írja, hogy megpróbálta a Tango.hu címet is bejegyezni, de az egy doménspekuláns kezébe került, aki végül a Sanomának adta el mintegy 250 000 forintért.

Azóta történt

Előzmények