Svájcba viszi amerikai ügyfelei adatait a Kaspersky

A Kaspersky negyedik – Latin-Amerikában az első – átláthatósági központját São Paulóban nyitja meg 2020 januárjában.

A Kaspersky bejelentette, hogy folyamatosan halad az adattároló és -feldolgozó infrastruktúrájának Svájcba költöztetésével, most éppen az egyesült államokbeli és a kanadai ügyfelek adatainak áthelyezése van soron.

Visszanyerni a bizalmat

A Kasperskyt ért nemzetközi – főként amerikai – kritikákról, támadásokról többször beszámolt az IT café is, ahogy arról is, hogy a vállalat egy nagyszabású projektet indított a veszni látszó bizalom visszanyerése érdekében. Ennek része, hogy az úgynevezett Globális Átláthatósági Kezdeményezése keretében a Kaspersky az adattároló és -feldolgozó infrastruktúráját is átalakítja, és az alapfolyamatokat Oroszországból Svájcba költözteti, ami az európai felhasználókkal indult el.

A vállalat most egy újabb lépést tett meg ezen úton, ugyanis bejelentette, hogy az amerikai és a kanadai ügyfeleik adatait is Svájcba költöztetik, és ezentúl ott történik majd a feldolgozásuk. Ezeket az adatokat az ügyfelek önként osztják meg a Kaspersky Security Networkkel (KSN-nel) – fogalmaz a közlemény –, azzal a felhőalapú rendszerrel, amely automatikusan feldolgozza a kiberfenyegetésekkel összefüggő adatokat. Ilyenek például a gyanús vagy korábban nem ismert rosszindulatú fájlok, amelyeket a vállalat termékei elküldenek a KSN-nek automatizált malware-elemzésre.

„A bizalmat ki kell érdemelni, és mi a Kasperskynél azt az elvet valljuk, hogy egy vállalatnak folyamatosan javítania kell az átláthatóságát és az elszámoltathatóságát a kibertérben. Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét előrébb léphettünk a nagy infrastrukturális projektünkkel, és hogy ígéretünkhöz híven más régióbéli ügyfeleink adatait is átköltöztethetjük az európai ügyfelek adatai mellé, amelyek feldolgozása már most is a svájci adatközpontokban zajlik” – mondta Anton Singarev, a Kaspersky közkapcsolatokért felelős alelnöke.

Bővítés

A Kaspersky emellett azt is bejelentette, hogy új átláthatósági központot tervez nyitni Latin-Amerikában. Pontosan egy év telt el azóta, hogy a vállalat megnyitotta az első átláthatósági központját Zürichben (ez egy olyan dedikált biztonsági létesítmény, ahol a megbízható partnerek megvizsgálhatják a vállalat forráskódját).

A cég az idén egy újabb átláthatósági központot nyitott Európában, ezúttal Madridban, és bejelentette azt is, hogy az ázsiai-csendes óceáni térségben, Malajziában is nyit egy átláthatósági központot, valamint azt, hogy a létesítmények újabb funkciókkal bővülnek. A központok látogatói tájékozódhatnak a Kaspersky szakmai és adatfeldolgozási gyakorlatairól, és megismerhetik a cég termékportfólióját is. Mindegyik átláthatósági központban lehetőséget biztosítanak arra, hogy összeállítsák a vállalat szoftverét a forráskódból, és összehasonlítsák azt a nyilvánosan elérhetővel.

A Kaspersky emellett a Bug Bounty (hibavadász) programjával sem állt le. 2018 márciusa óta a cég 66 hibáról kapott bejelentést, amelyek mindegyikét ki is javították. Eddig összesen 20 bejelentést jutalmaztak, a kifizetett jutalom összértéke 45 350 USA dollár volt.

Azóta történt

Előzmények