Hirdetés

Egydolláros lecke: oktatási anyag az online csalásokról

A biztonsági cég Egydolláros lecke névre hallgató kezdeményezése célja szerint segít eligazodni a felhasználóknak a gyakori online bankolási veszélyek között, és megmutatja számukra, hogy hogyan védjék meg a pénzüket bármilyen szituációban.

A programot azért hozták létre, mivel az online pénzügyi csalások egyre nagyobb veszélyt jelentenek: a B2B International és a Kaspersky Lab közös felmérése szerint a vizsgált 12 hónapos időszak alatt a válaszadók 43 százaléka tapasztalt olyan támadást, amely kifejezetten a pénzügyi adatok megszerzésére irányult. Még aggasztóbb a tény, hogy az online banki csalások károsultjainak 44 százaléka egyáltalán nem tudta visszaszerezni a pénzét.

Hirdetés

Oktatás

Indoklásként leírják, hogy a felhasználók hajlamosak rá, hogy alábecsüljék azt, mekkora veszélynek vannak kitéve az online tranzakciók során. Nehéz megragadni az online fizetési folyamat részleteit, és azokat a különböző veszélyforrásokat, amelyek eközben a felhasználókra leselkednek. Mindegy, hogy egy dollárról van szó vagy több ezerről, az út mindig ugyanaz, és a felhasználóknak tudatában kell lenniük annak, hogy milyen bajok történhetnek, amikor a laptopjuk, táblagépük vagy a telefonjuk használatával utalnak pénzt.

Az Egydolláros lecke három tréningmodult tartalmaz. Mindegyik egyetlen dollár virtuális útját követi nyomon, ahogy végigutazik a online térben az úti céljáig bankszervereken keresztül, miközben többek között olyan akadályokba ütközik, mint az adathalászat, trójai programok és közbeékelődéses támadások. A veszélyeket életszerűen ábrázolják, csakúgy, mint a „hősöket”, akik segítik a dollárt abban, hogy biztonságban eljusson a céljáig.

Minden epizódban leírást találunk az adott veszélyforrásról, a legfrissebb adatokkal alátámasztva.

„Az online bankolás és fizetés ma már szinte közhely, hiszen emberek milliói fizetnek ilyen módon számlákat, adakoznak, vagy vásárolnak a világhálón. Sokan nincsnnek tudatában azoknak a veszélyeknek, amelyeknek ki van téve ilyenkor a pénzük, és emiatt túl lazán kezelik az online tranzakcióikat. Azért készítettük ezeket az interaktív leckéket, hogy segítsünk az embereknek abban, hogy jobban megértsék a veszélyeket, és nagyobb felelősséggel kezeljék a pénzügyeiket. Hiszünk abban, hogy a figyelmeztetés egyúttal felkészülést is jelent” – mondta Alekszandr Jerofejev, a Kaspersky Lab marketingigazgatója.

Az epizódokat ötletesen tervezték meg, és különböző grafikai megoldásokkal színesítették, valamint olyan tartalommal, amely a csalók különböző trükkjeit és módszereit mutatja be, amivel pénzt és banki adatokat lophatnak el. Mindenki, aki elvégzi a három modult, a Kaspersky Total Security — multi-device három hónapos próbaverzióját kapja jutalmul.

Azóta történt

Előzmények