A Kaspersky Lab idén tavasszal a barcelonai Mobile World Congress szakmai találkozón és kiállításon mutatta be új projektjét, melynek a Föld 2050 nevet adták. Ennek célja, hogy a Google Föld megoldására emlékeztető módon helyet adjanak olyan elképzeléseknek, rajzoknak, animációknak, videóknak, leírásoknak, melyek olyan elképzeléseket tartalmaznak, amelyek a Föld jövőjét próbálják megjósolni.
Hirdetés
Eleinte hivatásos futurológusok osztották meg tartalmaikat, három lehetséges időpontra vonatkoztatva (2030, 2040, 2050). E jóslatok vonatkozhatnak egy városra, egy országra, vagy akár az egész bolygóra. Az interaktív alkalmazást úgy tervezték meg, hogy könnyedén lehessen benne navigálni. Ám ez csak az indulás volt, mivel a Föld 2050 el van látva közösségi funkciókkal, valójában egy közösségi oldalnak szánták, ahová bárki feltöltheti a saját elképzeléseit, hogy megossza másokkal. Ennek érdekében egyszerűsített feltöltéssel és megosztási funkciókkal bővítették a fejlesztők az oldalt. Az elmúlt 9 hónap alatt több mint egymillió oldalletöltést tapasztaltak.
Kaspersky Lab – Earth 2050 from PM on Vimeo.
Az alkalmazás egyre népszerűbb, és a Kaspersky bejelentette, hogy a Föld 2050 frissítést kapott, a meglévő városokat kiegészítették Dubai, Moszkva és New York City futurisztikus víziójával.
Az oldalon lehetőség van a jövőkutatók előrejelzéseit értékelni és egyúttal kiválasztani, mely elképzelés lehet reális vagy álomszerű. A weboldalon opcionálisan megoszthatóak a profilok, a panorámaképek vagy a jóslatok a közösségi csatornák felületein azért, hogy megkönnyítse a felhasználóknak megvitatni az elképzeléseiket.
A Föld 2050 projekt honlapján a látogatók címkékkel is elláthatják a különböző jóslatokat, amely meggyorsítja és megkönnyíti a keresést. Minden grafikai anyagot egy ART nevű aloldalon gyűjtenek. Minél több szavazat érkezik egy ötletre, grafikára, annál több információ válik elérhetővé mindenkinek.
„Szeretnénk megérteni, hogy a felhasználók mit tartanak reális és pozitív jövőképnek. Ezekkel az új frissítésekkel több visszajelzést kapunk, és úgy tűnik, az embereket tényleg érdekli, hogy megosszák elképzeléseiket és véleményüket a jövőről” – nyilatkozta Vlagyiszlav Birjukov, a Kaspersky Lab Consumer Social Media divíziójának vezetője.