2016. szeptember 28., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Biztonság rovat

A bankok nem bírják a tempót

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: IT café

A bankok és fizetési szolgáltatások harmada nem nyújt biztonságos kapcsolatot az összes online tranzakcióhoz.

A Kaspersky Lab és a B2B International által végzett arra mutat rá, hogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek 33%-a nem nyújt az ügyfelek számára biztonságos csatornát az összes fizetési tranzakcióhoz, annak ellenére, hogy 62%-uknál jelentős növekedés észlelhető a fogyasztók pénzügyi tranzakcióit illetően, és 50%-uk úgy véli, hogy az online pénzügyi csalások száma növekszik.

Kihívások

A felmérésből kiderült, hogy számos bank és fizetési szolgáltató küzd azért, hogy megvédje magát és ügyfeleit a pénzügyi csalásoktól, amikor ügyfeleik egyre többféle eszközöket használnak egyre nagyobb számú online pénzügyi tranzakció elvégzésére.

Kétharmaduk (65%) mondta azt, hogy ügyfeleik egyre különfélébb eszközöket használnak az online fizetésekhez, mégis csak 53%-uk vezetett be kétfaktoros azonosítást, és csak 50%-uk alkalmaz speciális, valós idejű csalás elleni megoldást – noha 22%-uk úgy véli, jelenleg ez a leghatékonyabb formája a védelemnek. Kevesebb mint a felük (42%) alkalmaz egy ilyen megoldást az ügyfelek eszközein, és csupán 67%-uk használ biztonságos kapcsolatot az összes online fizetési tranzakció esetében.

A megelőzés drága

Nem meglepő módon 48%-uk beismerte, hogy csupán mérséklik a kockázatokat, ahelyett, hogy teljesen megszüntetnék azt, 29%-uk pedig azt állítja, hogy olcsóbb akkor foglalkozni a pénzügyi csalásokkal, amikor azok már megtörténtek, ahelyett, hogy megpróbálnák őket megelőzni.

A tanulmány megállapította, hogy az általános online biztonsági megoldásokat nem tekintik hatékony módszernek a pénzügyi csaláshoz vezető, egyre jobban álcázott adathalász és malware támadások megelőzésére. A válaszadók kevesebb mint 10%-a választotta ezt a lehetőséget.

„A tanulmány azt mutatja, hogy a bankok és pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni a pénzügyi csalásokat a mai többcsatornás világban. A szervezetek 38%-a elismerte, hogy egyre nehezebb megmondani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi, és aggasztó módon minden harmadik a »majd foglalkozunk vele, ha megtörténik« megközelítést választja a csalások elleni védelemre. Ha figyelembe vesszük, hogy a saját kutatásunk 22,9 millió rosszindulatú pénzügyi malware támadást tárt fel 2014-ben, amelyekkel 2,7 millió ügyfelet céloztak meg világszerte, egyértelmű, hogy minden incidenssel külön foglalkozni nem életképes, hosszú távú megoldás. Az ügyfelek jobbat érdemelnek, ugyanúgy, ahogy a pénzügyi szolgáltató szervezetek is” – értékelte a felmérés eredményeit Ross Hogan, a Kaspersky Lab SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention részlegének a vezetője.

A Kaspersky Lab és a B2B International által végzett IT Security Risk Survey 2015 kutatás során több mint 5500 cég, köztük 131 bank és fizetési szolgáltató képviselőjét kérdezték meg 26 országban.

Hirdetés

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.