Egy új Oracle Retail fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a vásárlók attól tartanak, hogy az ellátási lánc és a szállítás késedelmei tönkretehetik az ünnepi ajándékozást.
Erre válaszul az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok [Z generáció (18-24); ezredfordulós generáció (25-39); X generáció (40-54); boomerek (55+)] esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek.
Mások könnyebb utat választanak: az emberek 29%-a (különösen az ezredfordulósok, 37%) jelezte, hogy idén több ajándékkártyát fog vásárolni. És sokan tervezik, hogy kihasználják a Black Friday árengedményeket – 43%-uk tervezi, hogy a leárazásokon vásárolja meg az ajándékot.
Ellátási lánc gondok
Az ajándékozók attól tartanak, hogy a kiválasztott termékek nem fognak rendelkezésre állni, vagy túl sokáig tart, amíg megérkeznek:
-
a válaszadók 19%-a aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek drágábbak lesznek a hiány miatt
-
16% aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek nem lesznek elérhetők
-
13% aggódik amiatt, hogy a barátok és a családtagok csalódni fognak, mert nem kapják meg a kívánt ajándékot
Késve a karácsonyfa alá
A válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat, de sokan aggódnak amiatt, hogy a szállítási idő nem felel meg az elvárásaiknak, és késni fog – ha egyáltalán megérkezik. Aggályaik enyhítése érdekében a válaszadók 62%-a szerint nagyon fontos a szállítási állapot részletes nyomon követése.
-
a válaszadók 36%-a szerint a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek
-
33% aggódik, hogy az ajándékok a vártnál később érkeznek meg
-
26% aggódik, hogy az ajándékok egyáltalán nem érkeznek meg
Súlyosbítja a helyzetet, hogy még ha a csomag végül el is jut a célállomásra, az emberek 19%-a attól tart, hogy a kiszállítás során vagy a postaládából, ajtó elől lába kél.
Készleten vagy sem
A kihívások ellenére az, hogy a vásárlók hozzájuthatnak-e a kívánt termékekhez, döntő tényező lesz abban, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg a kiskereskedőket ebben a szezonban:
-
31% egyetért azzal, hogy a készleten nem kapható termékek rossz vásárlási élményt jelentenek
-
37% azt állítja, hogy a termékek elérhetősége alapján vonzódnak a márkákhoz/vállalkozásokhoz
-
27% nem várja meg, hogy a kiskereskedő újra feltöltse a készleteket, mielőtt máshová megy
Ajándékkártya a szülőknek
Arra a kérdésre, hogy milyen ajándékokat terveznek többet vásárolni idén, az ajándékkártyák kerültek az első helyre:
-
29% tervezi, hogy több ajándékkártyát vásárol (a boomerek 34%-a és a nők 30%-a mondta, hogy ők is ezt az ajándékot szeretnék a leginkább kapni)
-
27% több szépségápolási terméket
-
23% több divatruházatot tervez vásárolni
-
22% több lábbelit