Hirdetés

Sokat keres a Google

A Google szárnyalása a globális pénzügyi válság idején sem látszik megakadni. A keresővállalat tegnap publikált harmadik negyedéves jelentésében szereplő számok megint felülmúlták a pesszimistább elemzők várakozásait, aminek köszönhetően a részvényárfolyam több mint 10 százalékot emelkedett a tőzsde zárása után.

Hirdetés

A nettó profit 26 százalékkal, 1,35 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 1,07 milliárdról, a teljes árbevétel pedig 31 százalékkal, 5,54 milliárd dollárra emelkedett. Utóbbiból a tiszta bevétel – mely a hirdetéseket megjelenítő oldalaknak fizetett jutalék levonása után marad – 4,04 milliárd dollár. A Wall Street nagyjából ilyen forgalmat, de kisebb nyereséget remélt a vállalattól.

A vártnál jobb eredmény javarészt annak köszönhető, hogy a Google visszafogta a kiadásokat. A cég a harmadik negyedévben csak 519 új alkalmazottat vett fel – és növelte így nagyjából húszezer főre a dolgozói összlétszámot –, míg az előzőben több mint 2000-et, és az ingatlanokra és eszközökre is jóval kevesebbet költött (679 millió dollár után 452 milliót), mint a korábbi trimeszterben. A befektetőknek és az elemzőknek – akik közül korábban többen a vállalat szemére vetették, hogy „részeg matróz módjára” költekezik – tetszett a kiadások visszafogását célzó törekvés.

Az most még megjósolhatatlan, hogy a gazdasági bizonytalanság milyen hatással lesz a Google hirdetési bevételeire. „Mindannyian felderítetlen vidéken járunk” – mondta ennek kapcsán Eric Schmidt vezérigazgató, aki azért kötelezően óvatos optimizmussal tekint a jövőbe.

Azóta történt

Előzmények