David Niekerk, az Amazon egyik korábbi alelnöke nemrég interjút adott a The New York Times számára, és érdekes, egyben aggasztó dolgokról mesélt.
Hirdetés
A volt alelnök állítása szerint az Amazon irányelveit úgy alkották meg, hogy meggátolják a dolgozók ellustulását. Niekerk maga is segédkezett a vállalat raktárkezelési rendszerének tervezésében. Azt állítja a volt alelnök, hogy Jeff Bezos alapító meggyőződése irányította a vállalat irányelveinek megalkotását: az, hogy "az emberek eredendően lusták".
Az interjúban elhangzott, hogy Bezos szerint a dolgozók munkakedve idővel lecsökken, az ilyen munkaerő pedig középszerűséghez vezet. Niekerk szerint Bezos azt vallja, hogy az emberek természetükből adódóan a lehető legkevesebb energiával akarják elérni, amit akarnak vagy amire szükségük van.
Niekerk szerint rövid távú foglalkoztatási modellt alkalmaz az Amazon: nincs előrelépési lehetőség, a cég a technológiákat pedig arra használja, hogy hatékonyabbá tegye a dolgozóit. Nincs garantált béremelés 3 év után, nehogy elkényelmesedjenek a munkavállalók. Olyan gyakorlatokról is beszélt Niekerk, amelyek szerint a vállalat egyetlen gyenge nap után kirúgja a dolgozóit, folyamatos munkavégzést vár el korlátozott szünetek és nagyon magas célkitűzések mellett.
A The New York Times szerint az Amazon irányelvei miatt a cég számos dolgozója úgy érzi, a vállalat robotként kezeli őket. Az egyik raktár belső, visszajelzésre fenntartott táblájára ki is írták a dolgozók, hogy ők emberi lények, nem pedig eszközök, amik a napi és heti célok, ráták teljesítését garantálják.
A jelentés szerint az Amazon vállalati kultúrája és magas elvárásai vezetővé tették a céget a munkahelyi balesetek világában is.
Jeff Bezos áprilisban arról beszélt, hogy szeretnének jobb munkát végezni, ami a dolgozóikhoz való hozzáállásukat illeti. A biztonságosabb raktárak érdekében több mint 300 millió dollárt fektetnének be idén, és szeretnék jobban átlátni, hogyan teremthetnek értéket a dolgozók számára.