Hirdetés

Új IoT-kockázat: a gyártó lekapcsolja a netről, ha panasz van

Egy startup vállalkozás vezetője és egy vásárlója között kialakult konfliktus új típusú problémára hívja fel a figyelmet.

Az IoT körüli amúgy is heves viták tüzére öntött újabb olajat egy múlt heti eset, melyről többek között az ars technica is beszámolt.

A történet „főhőse” egy R. Martin néven emlegetett férfi, aki korábban vásárolt egy internetkapcsolattal rendelkező új terméket, a Garadget nevű garázsajtónyitót. Ám április elsején problémákat észlelt az eszköz irányítására szolgáló iPhone-alkalmazásnál, mely elvileg arra való, hogy távolról lehessen nyitni vagy zárni a garázsajtót, illetve ellenőrizni lehet vele, hogy be van-e zárva.

Miután nem boldogult, a Garadget támogatási közösségi fórumán keresetlen szavakkal elmondta panaszait, majd ezek után az Amazon oldalán (itt vásárolta a kütyüt) negatív kritikát írt a készülékről („ez egy szemét, csak pénzkidobás ilyet venni, az iPhone-alkalmazás szemét, állandóan összeomlik…”).

Megsértődött

Ám nem sokkal később azt tapasztalta, hogy a feldühödött gyártó blokkolta az eszköz működését, letiltotta a szerverekhez való kapcsolódását. Denis Grisak, a startup cég vezetője egy kommentben el is mondta a támogatói fórumon, hogy miért: bejegyzése szerint a fórumon és az Amazon oldalán a sértő tartalmú, percekkel a hibák érzékelése után megírt megjegyzések csak azt bizonyítják, hogy képtelen uralkodni magán, és amúgy is béna. Grisak azt is megírta, hogy ő készséggel ad technológiai segítséget akár még vasárnap éjszaka is, de azt nem tűri, ha valaki hisztizik. Majd közölte, hogy a vásárló ID-jét letiltották, Martin küldje vissza az Amazonnak a terméket, ez az egyetlen lehetősége.

Miután a történet elterjedt az interneten, Grisak nem sokkal később egy árnyalatnyival nyugodtabb hangú levélben még mindig kárhoztatta a vevőt, de közölte, hogy visszaállították a hozzáférését, ám későbbi megkeresésekre csak annyit közölt, hogy nincs több hozzáfűznivalója a történtekhez.

A támogatói fórumon is nagy felzúdulás fogadta Grisak rekcióját – különösen az után estek neki, amikor a hiba részleteiről érdeklődve a fejlesztő csak annyit mondott, hogy a vásárló alaptalanul pacsálta azt az eszközt, melyet kétéves munkával hozott létre. Más fórumokon pedig arról alakultak ki viták, hogy az IoT-eszközök megjelenésével új vásárlói kiszolgáltatottság jelent meg, mivel ha a gyártó, üzemeltető és a felhasználó között konfliktus alakul ki, és nem tudnak megegyezni, akkor az üzemeltető egyszerűen működésképtelenné teheti (ideiglenesen mindenképp) a szóban forgó eszközt.

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

  • Éjszakai budivilágítás 2.0

    Már az első változat után is sokan érdeklődtek, most hogy csírátlanít, még kelendőbb lehet. Közösségi finanszírozásban féláron adják, így csak 10 dollár darabja.

Előzmények