A The Wall Street Journal folyamatosan közli azokat a meghökkentő elemzéseket és kiszivárogtatott belsős anyagokat, amelyeket a Facebook egy korábbi vezetője vitt magával.
Miután amerikai szenátorok is súlyosan kritizálták a Facebookot, megmutatta magát a volt felsővezető is, aki kijelentette: a Facebooknál a profit az első. Időközben pedig a WSJ folytatta a Facebook belső kutatásainak közzétételét.
Hirdetés
Az egyik cikk szerint az Instagram felhasználói közül nagyon sokan vannak, akik igen negatívan ítélik meg önmagukat – ők pedig általában hírességek követői.
A szenátorok és a WSJ szerint a Facebook tudta, hogy az Instagram káros a fiatalok mentális egészségére. Ezt bizonyítja egy kutatás, amelyben a Facebook 100 ezer embert kérdezett meg 9 országban, tavaly március és április között, közösségi, társadalmi összehasonlítás témában.
Konkrét fiókokat nem kellett megnevezzenek a felmérésben résztvevők, de az elemzők és a Facebook belső adatai szerint a negatív önképtől vagy negatív társadalmi összehasonlítástól szenvedők zöme általában celebek tartalmait látja a platformon.
Azt nem kutatták, hogy a celebtartalmaknak való kitettség mennyire vezet negatív önértékeléshez, de azt megjegyezték a belső tanulmányban, hogy felkérhetnének sztárokat olyan kampányokra, amelyekkel a helyzeten javítanának.
Szakértők szerint a téma azért is érdekes, mert az Instagram nevelte ki a közösségi médiás influenszereket, és sokat tett azért, hogy a hasonló platformokon keresztül finanszírozzák a celebeket. Ezen felül ma is együtt dolgoznak velük, hogy nagyobb legyen a jelenlétük az Instagramon, derült ki egyes dolgozók önéletrajzából.
A belső elemzés szerint minél több celebtartalmat lát valaki az Instagramon, annál jobban kapcsolatba hozható a negatív érzelmekkel, összehasonlítással.
Az Instagram-tartalmak közel fele pedig celebektől származik a Facebook belső felmérése alapján.